مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,200
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

711
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی شیوه های مطالعاتی و منابع درسی مطالعاتی مورد استفاده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 85

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 82

چکیده

 پیش زمینه و هدف: داشتن برنامه مطالعاتی, استفاده از منابع معتبر, تلاش مستمر و عادات و روش های مناسب در مطالعه ضامن یادگیری دروس دانشگاهی است و هدف بررسی شیوه های مطالعاتی و منابع درسی مطالعاتی مورد استفاده دانشجویان می باشد.مواد و روش ها: مطالعه حاضر به روش توصیفی تحلیلی با جامعه آماری دانشجویان کل رشته ها به روش نمونه گیری سهمیه ای به تعداد326 نفر انتخاب شد. ابزار جمع آوری داده ها از طریق پرسش نامه و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss استفاده شد.یافته ها: یافته ها نشان داد میزان استفاده از کتابخانه دانشکده در هفته یک بار بوده و 83 درصد دانشجویان میزان استفاده از جزوه های کلاسی جهت مطالعه در طول ترم را زیاد و 91 درصد میزان استفاده جهت آمادگی برای امتحان پایان ترم را خیلی زیاد عنوان نمودند. 59 درصد از دانشجویان آشنایی خود را با روش دقیق خوانی زیاد و 55.3 درصد از آشنایی با روش خواندن انتقادی کم ذکر نموده اند. بین میزان ساعات مطالعه و دفعات مطالعه در طول ترم در هر روز همبستگی ضعیف و مقدار آن 27 درصد که در سطح 1 درصد معنی دار می باشد (R=0.27 P=0.00 n=302).بحث و نتیجه گیری: برگزاری کارگاه روش مطالعه و یادگیری برای دانشجویان و اعضای هیات علمی از جمله اساتید راهنما و یا گذراندن واحد درسی روش ها و فنون مطالعه و یادگیری توسط دانشجویان توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سالم صافی، رضا، اشرف رضایی، نیره، شیخی، ناصر، خوش کلام اقدم، معصومه، مخدومی، خدیجه، نبی لو، بهرام، و بنی آدم، علی. (1389). بررسی شیوه های مطالعاتی و منابع درسی مطالعاتی مورد استفاده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 85. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 8(2)، 75-82. SID. https://sid.ir/paper/191138/fa

    Vancouver: کپی

    سالم صافی رضا، اشرف رضایی نیره، شیخی ناصر، خوش کلام اقدم معصومه، مخدومی خدیجه، نبی لو بهرام، بنی آدم علی. بررسی شیوه های مطالعاتی و منابع درسی مطالعاتی مورد استفاده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 85. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1389؛8(2):75-82. Available from: https://sid.ir/paper/191138/fa

    IEEE: کپی

    رضا سالم صافی، نیره اشرف رضایی، ناصر شیخی، معصومه خوش کلام اقدم، خدیجه مخدومی، بهرام نبی لو، و علی بنی آدم، “بررسی شیوه های مطالعاتی و منابع درسی مطالعاتی مورد استفاده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 85،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 8، no. 2، pp. 75–82، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/191138/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button