مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,003
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

556
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ویژگی های روان سنجی ابزار سنجش محیط آموزش بالینی دانشجویان کارشناسی ( UCEEM) در دانشجویان پرستاری و مامایی ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 150

چکیده

 پیش زمینه و هدف: سنجش محیط آموزش بالینی و آکادمیک کلید ارائه برنامه های آموزشی با کیفیت مطلوب و دانشجو محور است. محیط آموزش بالینی را می توان ارزیابی کرده و تغییر داد و به این منظور لازم است از ابزارهای مناسب استفاده کرد, اما استفاده از ابزاری که از روایی و پایایی خوبی برخوردار باشد, بخصوص اگر در فرهنگ و کشور دیگری طراحی شده باشد, می تواند مشکل باشد. هدف از انجام این پژوهش, بررسی ویژگی های روان سنجی ابزار سنجش محیط آموزش بالینی دانشجویان کارشناسی ( UCEEM) در بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران است.مواد و روش ها: مطالعه حاضر از نوع توصیفی- مقطعی, بر روی 215 دانشجوی پرستاری و مامایی مقطع عرصه صورت گرفت. ابزار بومی سازی شد. پس از ترجمه و ترجمه معکوس و اطمینان از صحت ترجمه, روایی صوری و روایی محتوی ابزار تعیین شد. روایی سازه ای ابزار با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ بررسی شد. آنالیز یافته ها با استفاده نرم افزار 17 spss صورت گرفت.یافته ها: نتایج تحلیل عاملی اکتشافی و همبستگی های پیرسون از روایی سازهای ابزار حمایت کرد و چهار حیطه را نشان داد. محاسبه آلفای کرونباخ نشان دهنده پایایی مطلوب آن بود (0.93).بحث و نتیجه گیری: یافته های این مطالعه نشان می دهد, که نسخه فارسی UCEEM از روایی و پایایی مناسبی برخوردار است و می تواند در دانشکده های پرستاری و مامایی ایران برای سنجش محیط آموزش بالینی مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، زینب، احمدی، سلیمان، و اسماعیل پورزنجانی، سیمین. (1395). بررسی ویژگی های روان سنجی ابزار سنجش محیط آموزش بالینی دانشجویان کارشناسی ( UCEEM) در دانشجویان پرستاری و مامایی ایرانی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 14(2 (پی در پی 79))، 145-150. SID. https://sid.ir/paper/191153/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی زینب، احمدی سلیمان، اسماعیل پورزنجانی سیمین. بررسی ویژگی های روان سنجی ابزار سنجش محیط آموزش بالینی دانشجویان کارشناسی ( UCEEM) در دانشجویان پرستاری و مامایی ایرانی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1395؛14(2 (پی در پی 79)):145-150. Available from: https://sid.ir/paper/191153/fa

    IEEE: کپی

    زینب عباسی، سلیمان احمدی، و سیمین اسماعیل پورزنجانی، “بررسی ویژگی های روان سنجی ابزار سنجش محیط آموزش بالینی دانشجویان کارشناسی ( UCEEM) در دانشجویان پرستاری و مامایی ایرانی،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 14، no. 2 (پی در پی 79)، pp. 145–150، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/191153/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا