مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,773
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,336
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود در سال 1387

صفحات

 صفحه شروع 106 | صفحه پایان 115

چکیده

 مقدمه: دانشگاه ها منشا تحولات جامعه در عرصه های مختلف بوده است و دانشجویان به عنوان ارگان اصلی دانشگاه در آینده پیکره اساسی سازمان ها و ارگان های مختلف جامعه را تشکیل می دهند. بنابراین نگرش دانشجویان به رشته تحصیلی و آینده شغلی آن ها و پاره ای از عوامل مرتبط با تحصیل از جمله جنس, سن, رشته تحصیلی و ... که خود عامل موثری در ایجاد انگیزش آن ها می باشد, باید مورد بررسی قرار گیرد. این مطالعه با هدف تعیین نگرش دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی و پاره ای از عوامل مرتبط با آن در سال 1387 صورت گرفت.روش ها: در این مطالعه توصیفی– مقطعی تعداد 318 نفر از دانشجویان دانشکده بهداشت مشغول به تحصیل در 4 رشته شامل بهداشت عمومی, بهداشت محیط, بهداشت حرفه ای و تغذیه به طور تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسش نامه محقق ساخته بود که با 44 سوال نگرش فرد نسبت به رشته تحصیلی و آینده حرفه ای خود از لحاظ تامین اقتصادی, تامین شغلی, رفاه شخصی و رضایت قلبی و مهم ترین مشکلات آن ها را مورد بررسی قرار می داد. داده ها با آمار توصیفی و تحلیلی در نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمره نگرش دانشجویان نسبت به رشته تحصیلی آن ها 7.008±61.25 به دست آمد. 95.6 درصد از دانشجویان به رشته تحصیلی خود نگرش مثبت داشتند. میانگین و انحراف معیار نمره نگرش دانشجویان به آینده شغلی آن ها 10.36±62.54 به دست آمد. نتایج مطالعه نشان می دهد که دیدگاه 87.4 درصد از دانشجویان به آینده شغلی مثبت است. مقایسه نمره نگرش افراد برحسب سن و میانگین معدل دیپلم اختلاف معنی داری را نشان نداد. در حالی که مقایسه نمره نگرش افراد بر حسب رشته تحصیلی و نحوه نگرش به رشته تحصیلی اختلاف معنی داری را با نگرش به آینده شغلی نشان داد. علاقه فردی, خدمت به جامعه, جایگاه اجتماعی رشته و تلقین جامعه بر اهمیت رشته از مهم ترین عوامل انگیزش مثبت به شغل بودند.نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصل از این پژوهش دانشجویان رشته های بهداشتی نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود نگرش مثبتی دارند. توزیع مناسب نیروی انسانی, حمایت مالی از استخدام شدگان, ایجاد مراکز مشاوره و حمایت از دانشجویان در توجیه آینده شغلی می تواند در تقویت نگرش آن ها مفید واقع شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رجالی، مهری، مستاجران، مهناز، و لطفی، مهران. (1389). نگرش دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود در سال 1387. تحقیقات نظام سلامت، 6(1)، 106-115. SID. https://sid.ir/paper/192861/fa

    Vancouver: کپی

    رجالی مهری، مستاجران مهناز، لطفی مهران. نگرش دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود در سال 1387. تحقیقات نظام سلامت[Internet]. 1389؛6(1):106-115. Available from: https://sid.ir/paper/192861/fa

    IEEE: کپی

    مهری رجالی، مهناز مستاجران، و مهران لطفی، “نگرش دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود در سال 1387،” تحقیقات نظام سلامت، vol. 6، no. 1، pp. 106–115، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/192861/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button