مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,300
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

709
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه به کارگیری شیوه آمیخته بازاریابی 4Pدر کتابخانه های عمومی نهادی و مشارکتی استان قم

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 19

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه عملکرد کتابخانه های عمومی نهادی و مشارکتی استان قم از نظر به کارگیری شیوه آمیخته بازاریابی 4P است.روش پژوهش: پژوهش حاضر از نوع کاربردی به روش «پیمایشی» است. برای توصیف و تحلیل داده ها از آمارهای توصیفی و استنباطی (آزمونT ) استفاده شده است. جامعه مورد پژوهش کتابخانه های عمومی استان قم مشتمل بر 55 کتابخانه هستند, که از این تعداد 22 کتابخانه به صورت نهادی اداره می شوند و 33 کتابخانه به صورت مشارکتی با نهاد کتابخانه های عمومی همکاری می کنند. گردآوری اطلاعات از طریق سیاهه وارسی و مراجعه حضوری صورت گرفته است که سیاهه وارسی 4 کتابخانه عودت نشده است, و جامعه مورد بررسی به 21 کتابخانه نهادی و 30 کتابخانه مشارکتی تقلیل یافت. برای سنجش روایی سیاهه وارسی از نظر خواهی اساتید و مدیران کتابخانه ها استفاده شده است, و برای سنجش پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شده است که از پایایی قابل قبولی 0.90 برخوردار است.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که محصول, بها, مکان و فعالیت های تشویقی و ترغیبی کتابخانه های نهادی به ترتیب با میانگین های (0.82), (0.72), (1.2), (1.07) نسبت به محصول, بها, مکان و فعالیت های تشویقی و ترغیبی کتابخانه های مشارکتی به ترتیب با میانگین های (0.50), (0.46), (0.77), (0.74) وضعیت بهتری دارند. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان داد که بین میانگین سه عنصر محصول, بها و مکان در کتابخانه های نهادی و مشارکتی تفاوت معنادار وجود دارد. اما, بین میانگین فعالیت های تشویقی و ترغیبی این دو کتابخانه تفاوت معناداری وجود ندارد. هم چنین بین میزان به کارگیری شیوه آمیخته بازاریابی 4 پی در کتابخانه های عمومی نهادی و مشارکتی تفاوت معناداری وجود دارد, و وضعیت کتابخانه های نهادی از نظر میزان به کارگیری شیوه آمیخته بازاریابی چهار پی با میانگین (53.90) مطلوب تر از کتابخانه های مشارکتی (35.67) است.اصالت/ارزش: نتایج این پژوهش می تواند اطلاعاتی را فراهم آورد که زمینه ساز برنامه ریزی های آینده باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تفرشی، شکوه، و صدیق، مرضیه. (1392). مقایسه به کارگیری شیوه آمیخته بازاریابی 4Pدر کتابخانه های عمومی نهادی و مشارکتی استان قم. دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، 6(22)، 1-19. SID. https://sid.ir/paper/193412/fa

    Vancouver: کپی

    تفرشی شکوه، صدیق مرضیه. مقایسه به کارگیری شیوه آمیخته بازاریابی 4Pدر کتابخانه های عمومی نهادی و مشارکتی استان قم. دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)[Internet]. 1392؛6(22):1-19. Available from: https://sid.ir/paper/193412/fa

    IEEE: کپی

    شکوه تفرشی، و مرضیه صدیق، “مقایسه به کارگیری شیوه آمیخته بازاریابی 4Pدر کتابخانه های عمومی نهادی و مشارکتی استان قم،” دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، vol. 6، no. 22، pp. 1–19، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/193412/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button