مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

879
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

692
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی نوع شناسی آرایه های تصویری با تمرکز بر رابطة تعاملی استعاره و مجاز در تبلیغات چاپی

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 144

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی رابطة تعاملی استعاره و مجاز تصویری در تبلیغات چاپی است. نوع شناسی این پژوهش به دلیل تمرکز بر دو آرایة تصویری پرکاربرد در آگهی های تبلیغاتی, امکان تحلیل تبلیغات بلاغی را فراهم می کند که در مدل های موجود قرار نمی گیرند. همچنین این مدلِ مفهومی درک معنا در تبلیغات پیچیدة آرایه ای را تسهیل می بخشد و مفهوم بلاغت در تصاویر تبلیغاتی را براساس تعاریف زبان شناختی ایران و غرب توسعه می بخشد. برای تحقق هدف این پژوهش, از روش تحقیق مطالعة چندموردی استفاده شده است. موارد مطالعة عمیق در این پژوهش عبارت اند از پانصد تبلیغ چاپی داخلی و خارجی بلاغتی که براساس روش تحلیل نشانه شناسی تفسیر شده اند؛ بنابراین با تحلیل دالّ و مدلول نشانه ها در نمونه های تبلیغاتی, روابط تعاملی استعاره و مجاز برای نخسین بار در نوع شناسی این پژوهش شناسایی و تعریف شده اند. یافته های این پژوهش نشان می دهد استعاره و مجازِ مفهومی می توانند علاوه بر زبان, در رسانه های دیگری مانند تصویر نیز به کار گرفته شوند. همچنین استعاره و مجاز دو آرایه بلاغی با اهمیت و دو روش انتقال معنا هستند که می توانند رابطة تعاملی در تصاویر تبلیغاتی داشته باشند؛ بنابراین این امکان وجود دارد که در مبدأ یا مقصد استعاره در تبلیغات چاپی, نوعی رابطة تعاملی با مجاز تصویری ایجاد شود. تمامی تبلیغات چاپی بلاغتیِ دارای دو شئ مرتبط در تصویر, در این نوع شناسی تحلیل می شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاشانی زاده، زهرا، اسفیدانی، محمدرحیم، کیماسی، مسعود، و معنوی راد، میترا. (1398). طراحی نوع شناسی آرایه های تصویری با تمرکز بر رابطة تعاملی استعاره و مجاز در تبلیغات چاپی. تحقیقات بازاریابی نوین، 9(1 (پیاپی 32) )، 125-144. SID. https://sid.ir/paper/194486/fa

    Vancouver: کپی

    کاشانی زاده زهرا، اسفیدانی محمدرحیم، کیماسی مسعود، معنوی راد میترا. طراحی نوع شناسی آرایه های تصویری با تمرکز بر رابطة تعاملی استعاره و مجاز در تبلیغات چاپی. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1398؛9(1 (پیاپی 32) ):125-144. Available from: https://sid.ir/paper/194486/fa

    IEEE: کپی

    زهرا کاشانی زاده، محمدرحیم اسفیدانی، مسعود کیماسی، و میترا معنوی راد، “طراحی نوع شناسی آرایه های تصویری با تمرکز بر رابطة تعاملی استعاره و مجاز در تبلیغات چاپی،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 9، no. 1 (پیاپی 32) ، pp. 125–144، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194486/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button