مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

510
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

793
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاوش الگوهای پویایی مشتریان در صنعت بانکداری

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 30

چکیده

 برای چندین دهه, سازمان ها بیش از مشتریان بر نشان تجاری و محصولاتشان تمرکز می کردند؛ اما اکنون بنگاه های اقتصادی بر ایجاد و حفظ ارتباط مؤثر با مشتریان متمرکز شده اند. در چنین شرایطی شناخت مشتریان و نیازهای آنان به امری حیاتی برای سازمان ها تبدیل شده است. یکی از پرکاربردترین روش های شناخت مشتریان, بخش بندی آنها به گروه های متجانس و شناخت ویژگی های هر بخش است؛ اما شیوه های سنتی و ایستای بخش بندی مشتریان پاسخگوی تغییرات سریع بازارهای پویای امروزی نیست. در عصر ارتباطات و فناوری های نوین, مشتریان مدام در بین بخش های مختلف جابه جا می شوند. شناخت الگوهای تغییرات و چگونگی پویایی بخش های مشتریان, عاملی کلیدی برای کسب بینش عمیق از مشتریان, پیش بینی تغییرات بازار و حتی هدایت مؤثر آن است. عمدة پژوهش های پیشین در این موضوع سعی در تدوین الگویی عمومی و میان صنعتی برای تفسیر پویایی مشتریان کرده اند؛ حال آنکه ماهیت بخش های مشتریان و الگوهای پویایی از صنعتی به صنعت دیگر کاملاً متفاوت است. پژوهش حاضر با در نظر گرفتن مشخصات یک صنعت خاص (صنعت بانکداری), الگوهای پویایی مشتریان را با استفاده از ابزارهای تحلیل داده های بزرگ کاوش و مطالعه کرده است. نتایج این مطالعه, هشت گونه از الگوهای پویایی و روابط میان آنها را در صنعت مطالعه شده آشکار ساخته و با استفاده از آنها, راهکارهایی برای پیش بینی پویایی آیندة مشتریان و هدایت آن برای ارتقای اثربخشی فعالیت های بازاریابی, پیشنهاد داده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مصدق، عبدالرضا، البدوی، امیر، سپهری، محمدمهدی، و تیمورپور، بابک. (1398). کاوش الگوهای پویایی مشتریان در صنعت بانکداری. تحقیقات بازاریابی نوین، 9(2 (پیاپی 33) )، 1-30. SID. https://sid.ir/paper/194491/fa

    Vancouver: کپی

    مصدق عبدالرضا، البدوی امیر، سپهری محمدمهدی، تیمورپور بابک. کاوش الگوهای پویایی مشتریان در صنعت بانکداری. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1398؛9(2 (پیاپی 33) ):1-30. Available from: https://sid.ir/paper/194491/fa

    IEEE: کپی

    عبدالرضا مصدق، امیر البدوی، محمدمهدی سپهری، و بابک تیمورپور، “کاوش الگوهای پویایی مشتریان در صنعت بانکداری،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 9، no. 2 (پیاپی 33) ، pp. 1–30، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194491/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button