مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,137
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

574
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تمایل به خرید الکترونیکی بر اساس بسط مدل پذیرش تکنولوژی

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 110

چکیده

 مدل پذیرش فناوری یکی از مدل هایی است که بطور گسترده و وسیع برای تشریح عوامل اثر گذار بر پذیرش سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط کاربران و مشتریان مورد استفاده قرار گرفته است. مدل پذیرش تکنولوژی بر دو باور بارز؛ یعنی بر سهولت استفاده و مفید بودن تاکید می ورزد. هدف کلی این مطالعه بررسی عوامل موثر بر تمایل به خرید الکترونیکی با رویکرد بسط مدل پذیرش فناوری است. در این تحقیق به منظور توسعه مدل پذیرش فناوری از امنیت, سازگاری و باور های هنجاری به عنوان ابعاد دیگری که تاثیری بسزایی در پذیرش خرید الکترونیکی دارند, استفاده شده است. روش این تحقیق, پیمایشی و ابزار گردآوری اطلاعات آن, پرسشنامه های مدل پذیرش فناوری تیلور و تد (1995), سازگاری و باور های هنجاری ویجایاساراثی (2004) و امنیت سلیسبوری (2001) است و جامعه آماری این مطالعه را دانشجویان دانشگاه اصفهان تشکیل داده اند که 280 نفر از آن ها به روش نمونه گیری تصادفی-طبقه ای انتخاب شدند. نتایج تحقیق با استفاده از روش آماری معادلات ساختاری مورد بررسی قرار گرفته است. یافته های تحقیق نشان می دهد که امنیت, سهولت استفاده, سازگاری و مفید بودن پیش بینی کننده های معنی داری از نگرش به سمت تمایل به خرید الکترونیکی هستند و باورهای هنجاری بر تمایل نسبت به خریدهای الکترونیکی تاثیر مثبتی می گذارد. در نتیجه با شناختی که از عوامل تاثیرگذار بر تمایل به خرید الکترونیکی حاصل می شود, می توان با ایجاد بهبود در این عوامل در جهت تشویق مشتریان به خرید الکترونیکی گام برداشت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رضایی دولت آبادی، حسین، خزایی پول، جواد، و شعبانی نفت چالی، جواد. (1391). بررسی تمایل به خرید الکترونیکی بر اساس بسط مدل پذیرش تکنولوژی. تحقیقات بازاریابی نوین، 2(1 (پیاپی 4))، 93-110. SID. https://sid.ir/paper/194502/fa

Vancouver: کپی

رضایی دولت آبادی حسین، خزایی پول جواد، شعبانی نفت چالی جواد. بررسی تمایل به خرید الکترونیکی بر اساس بسط مدل پذیرش تکنولوژی. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1391؛2(1 (پیاپی 4)):93-110. Available from: https://sid.ir/paper/194502/fa

IEEE: کپی

حسین رضایی دولت آبادی، جواد خزایی پول، و جواد شعبانی نفت چالی، “بررسی تمایل به خرید الکترونیکی بر اساس بسط مدل پذیرش تکنولوژی،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 2، no. 1 (پیاپی 4)، pp. 93–110، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194502/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button