مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,230
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

761
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر عوامل شناختی و احساسی بر وفاداری گردشگران به مقصد گردشگری

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 53

چکیده

 بخش خدمات در اغلب کشورها بالاترین ارزش افزوده و سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است و زیربخش های متعددی دارد که یکی از مهم ترین آن ها بخش گردشگری است. گردشگری نقش مهمی در توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی کشورها ایفا می کند و توسعه آن یکی از کم هزینه ترین روش های اشتغال زایی است. با توجه به اهمیت تبلیغات دهان به دهان به عنوان یک منبع اطلاعاتی و تاثیر آن بر شکل گیری تصویر ذهنی مقصد و شخصیت مقصد و نیز تاثیر این دو بر اعتماد مقصد و رابطه تنگاتنگ این متغیرها با رضایت از مقصد و در نهایت تاثیر آن ها بر وفاداری گردشگران, تحقیق حاضر در پی این سوال است که آیا تبلیغات دهان به دهان برتصویر ذهنی مقصد, شخصیت مقصد, اعتماد به مقصد, رضایت از مقصد و وفاداری به مقصد تاثیر معناداری دارد؟ جامعه آماری این تحقیق, گردشگران ایرانی بازدید کننده از شهرهای خرم آباد, اصفهان و شوش می باشد. با توجه به نامحدود بودن حجم جامعه اقدام به نمونه گیری شد که حجم نمونه 384 نفر برآورد گردید. برای سنجش روایی پرسشنامه از روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد که با توجه به نتایج آن روایی پرسشنامه تایید گردید, همچنین با مقدار آلفای کرونباخ کل 0.90, پایایی پرسشنامه نیز تایید گردید. در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون همبستگی و مدل معادلات ساختاری) در قالب نرم افزارهای SPPS (22.0) و LISREL (8.8) استفاده شده است. در این تحقیق تمامی فرضیه های مطرح شده, جز تاثیر مستقیم تبلیغات شفاهی بر شخصیت و تاثیر مستقیم اعتماد بر وفاداری, تایید شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درزیان عزیزی، عبدالهادی، فعلی، راضیه، رحیمی، فرج اله، و محمودی، ادریس. (1395). تاثیر عوامل شناختی و احساسی بر وفاداری گردشگران به مقصد گردشگری. تحقیقات بازاریابی نوین، 6(2 (پیاپی 21) )، 37-53. SID. https://sid.ir/paper/194520/fa

    Vancouver: کپی

    درزیان عزیزی عبدالهادی، فعلی راضیه، رحیمی فرج اله، محمودی ادریس. تاثیر عوامل شناختی و احساسی بر وفاداری گردشگران به مقصد گردشگری. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1395؛6(2 (پیاپی 21) ):37-53. Available from: https://sid.ir/paper/194520/fa

    IEEE: کپی

    عبدالهادی درزیان عزیزی، راضیه فعلی، فرج اله رحیمی، و ادریس محمودی، “تاثیر عوامل شناختی و احساسی بر وفاداری گردشگران به مقصد گردشگری،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 6، no. 2 (پیاپی 21) ، pp. 37–53، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194520/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button