مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,670
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

903
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه یابی برند هتل های پنج ستاره از دیدگاه آژانس های مسافرتی

صفحات

 صفحه شروع 203 | صفحه پایان 222

چکیده

 در محیط رقابتی کنونی شناخت جایگاه برند برای هر شرکتی امری ضروری است. با توجه به تمایل بالای مدیران هتل ها به افزایش سودآوری از طریق جذب مشتریان صنعتی-تجاری خود, لازم است هتل ها برای تقویت جایگاه خود نزد این دسته از مشتریان خود, عوامل مربوطه را مدنظر قرار دهند. هدف اصلی پژوهش حاضر تعیین جایگاه رقابتی هتل های پنج ستاره شهر مشهد نسبت به یکدیگر با توجه به نگرش و ادراکات مدیران آژانس های مسافرتی, به عنوان مشتریان صنعتی-تجاری آنها است. مدیران آژانس های مسافرتی تهران که به طور مستقیم خدمات سفر به شهر مشهد با اقامت در هتل های پنج ستاره را ارائه می دهند, جامعه آماری پژوهش را تشکیل می دهند. با استفاده از فرمول کوکران, تعداد حجم نمونه 228 نفر تخمین زده شد. در پژوهش حاضر از «نمونه گیری خوشه ای (گروهی)» استفاده شده است. برای گردآوری داده ها, از پرسشنامه استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزارهای SPSS و Lisrel, و آزمون تحلیل عاملی تاییدی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نقشه های رادار مربوطه نیز با استفاده از نرم افزار Microsoft Excel ترسیم شد. با توجه به نقشه های رادار حاصل شده و نتایج آزمون های انجام شده, متغیرهای «هسته اصلی محصول», «خدمات تسهیل کننده» و «خدمات فزاینده» به عنوان عوامل تعیین کننده جایگاه برند هتل ها شناسایی شدند. بر اساس این متغیرها, پنج هتل مورد مطالعه به شدت با یکدیگر در حال رقابتند. به طور کلی, دو هتل را می توان در یک دسته قرار داد. سه هتل دیگر نیز رقبای مستقیم هم می باشند. در پایان, به منظور بهبود جایگاه برند هتل های مورد مطالعه, پیشنهاداتی ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدیان، نسیم، ابراهیمی، مهدی، و سلطانی هوراند، امین. (1395). جایگاه یابی برند هتل های پنج ستاره از دیدگاه آژانس های مسافرتی. تحقیقات بازاریابی نوین، 6(2 (پیاپی 21) )، 203-222. SID. https://sid.ir/paper/194527/fa

    Vancouver: کپی

    محمدیان نسیم، ابراهیمی مهدی، سلطانی هوراند امین. جایگاه یابی برند هتل های پنج ستاره از دیدگاه آژانس های مسافرتی. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1395؛6(2 (پیاپی 21) ):203-222. Available from: https://sid.ir/paper/194527/fa

    IEEE: کپی

    نسیم محمدیان، مهدی ابراهیمی، و امین سلطانی هوراند، “جایگاه یابی برند هتل های پنج ستاره از دیدگاه آژانس های مسافرتی،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 6، no. 2 (پیاپی 21) ، pp. 203–222، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194527/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا