مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,029
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

858
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توسعه ماتریس SPACE با کمک تحلیل سلسله مراتبی دلفی فازی به منظور تعیین موقعیت استراتژیک کسب و کار، مطالعه موردی در صنعت محصولات یوپی وی سی

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 74

کلیدواژه

ماتریس ارزیابی اقدام و موقعیت استراتژیک (SPACE)Q3
تحلیل سلسله مراتبی دلفی فازی (FDAHP)Q3

چکیده

 یکی از مهم ترین پرسش های تصمیم گیرندگان هر کسب و کار, شناسایی صحیح موقعیت بازار و تعیین جایگاه فعلی و جهت گیری آتی کسب و کار خود در آن است. از جمله ابزارهای با اهمیت در این مورد, ماتریس ارزیابی اقدام و موقعیت استراتژیک (SPACE) است که می تواند جهت گیری کلی مطلوب هر بنگاه را در فضای موجود نشان دهد. این ماتریس بر اساس نظرات خبرگان ایجاد شده و به همین دلیل دقت آن بر یک نظرسنجی کیفی استوار است, از این رو می توان با بهبود این دقت چالش های کمتری را در مواجهه با ماتریس ایجاد شده, ایجاد نمود. در این مقاله با به کارگیری تحلیل سلسله مراتبی دلفی فازی (FDAHP) این نظرخواهی با منطق فازی ترکیب شده و دقت بیشتری در فرآیند وزن دهی به مولفه های هریک از ابعاد ماتریس لحاظ می گردد. مطالعه موردی این مدل پیشنهادی در یکی از شرکت های مطرح در صنعت درب و پنجره یو پی وی سی صورت پذیرفته و نتایج آن گردآوری و بررسی شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کزازی، ابوالفضل، و فائضی راد، محمدعلی. (1393). توسعه ماتریس SPACE با کمک تحلیل سلسله مراتبی دلفی فازی به منظور تعیین موقعیت استراتژیک کسب و کار, مطالعه موردی در صنعت محصولات یوپی وی سی. تحقیقات بازاریابی نوین، 4(3 (پیاپی 14) )، 55-74. SID. https://sid.ir/paper/194534/fa

    Vancouver: کپی

    کزازی ابوالفضل، فائضی راد محمدعلی. توسعه ماتریس SPACE با کمک تحلیل سلسله مراتبی دلفی فازی به منظور تعیین موقعیت استراتژیک کسب و کار, مطالعه موردی در صنعت محصولات یوپی وی سی. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1393؛4(3 (پیاپی 14) ):55-74. Available from: https://sid.ir/paper/194534/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل کزازی، و محمدعلی فائضی راد، “توسعه ماتریس SPACE با کمک تحلیل سلسله مراتبی دلفی فازی به منظور تعیین موقعیت استراتژیک کسب و کار, مطالعه موردی در صنعت محصولات یوپی وی سی،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 4، no. 3 (پیاپی 14) ، pp. 55–74، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194534/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button