مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,126
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

949
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش تعدیلگری گرایش های مذهبی در مدل وفاداری مشتری

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 129

چکیده

 متغیرهای گوناگونی مانند کیفیت, اعتماد, اعتبار و ریسک درک شده بر وفاداری مشتریان موثر است. به نظر می رسد که گرایش های مذهبی مشتریان در تاثیرگذاری این متغیرها بر وفاداری آنان موثر باشد. هدف از این تحقیق, بررسی نقش گرایش های مذهبی در زمینه برند و وفاداری مشتریان در ایران است. جامعه آماری در این تحقیق کلیه مصرف کنندگان انواع نوشابه در سطح شهر تهران را در برمی گیرد. ازاین رو, نمونه ای به تعداد 248 نفر از مصرف کنندگان نوشابه به صورت خوشه ای انتخاب شده است. مدل های اندازه گیری متغیرهای تحقیق با روش تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی بررسی و آزمون شده و مدل ساختاری تحقیق نیز با استفاده از رویکرد معادلات ساختاری طراحی شده است. روش تحقیق حاضر, توصیفی و از نوع همبستگی (با رویکرد مدل معادلات ساختاری) است. یافته های تحقیق نشان می دهد که کیفیت درک شده و قابلیت اعتماد تاثیر مثبت و معنی دار بر اعتبار برند, ریسک درک شده, کیفیت درک شده و اعتبار برند تاثیر مثبت و معنی داری بر وفاداری مشتریان دارند. همچنین ثابت شد که متغیر گرایش های مذهبی هرچند یک متغیر تعدیلگر در مدل وفاداری مشتری تایید نشده است و تاثیر معنی داری در رابطه بین ریسک درک شده, کیفیت درک شده و اعتبار برند با وفاداری مشتریان ندارد, اما این متغیر یک تعدیلگر موثر در رابطه بین قابلیت اعتماد و اعتبار برند عمل می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی علویجه، محمدرضا، رجبی بهجت، بهروز، و احمدی، محمدمهدی. (1396). نقش تعدیلگری گرایش های مذهبی در مدل وفاداری مشتری. تحقیقات بازاریابی نوین، 7(1 (پیاپی 24) )، 115-129. SID. https://sid.ir/paper/194552/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی علویجه محمدرضا، رجبی بهجت بهروز، احمدی محمدمهدی. نقش تعدیلگری گرایش های مذهبی در مدل وفاداری مشتری. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1396؛7(1 (پیاپی 24) ):115-129. Available from: https://sid.ir/paper/194552/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا کریمی علویجه، بهروز رجبی بهجت، و محمدمهدی احمدی، “نقش تعدیلگری گرایش های مذهبی در مدل وفاداری مشتری،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 7، no. 1 (پیاپی 24) ، pp. 115–129، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194552/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button