مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

816
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

686
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر نگرش به توسعه همگون نام تجاری و تاثیر آن بر نام تجاری مادر از دیدگاه مشتریان شرکت شیرین عسل

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 34

چکیده

 رقابت های رو به رشد در بازارهای جهانی, شرکت ها را مجبور ساخته تا خودشان را در استفاده از فرصت ها و مزایا نسبت به رقبا متمایز سازند, به همین دلیل در سال های اخیر, مطالعه درباره توسعه برند بسیار در مرکز توجه بوده است. هدف پژوهش حاضر, مطالعه تجربی به منظور بررسی «تاثیر عوامل موثر در نگرش به توسعه همگون برند بر نگرش به برند مادر» با استفاده از یک مدل کاملا منسجم و ساخت یافته مبتنی بر ادبیات نظری این حوزه است. جامعه آماری, مشتریان فروشگاه های اختصاصی شرکت شیرین عسل در شهر تهران است و برای جمع آوری داده های اولیه از ابزار پرسشنامه استفاده شد. با استفاده از فرمول های مربوطه (برای جامعه نامحدود), حجم نمونه آماری 384 تعیین شد. پس از جمع آوری داده ها, فرضیه های پژوهش با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری و از طریق نرم افزار 23 Amos تجزیه و تحلیل شدند. نتایج بررسی ها نشان می دهد که متغیرهای اعتماد به برند, آگاهی از برند, تصویر ذهنی برند, وفاداری به برند, تناسب ادراک شده و رضایت از برند بر نگرش به توسعه همگون برند تاثیر مثبت و معناداری دارند و همچنین نگرش به توسعه همگون برند نیز بر نگرش به «برند مادر» تاثیر مثبت و معناداری می گذارد. در انتها نیز بر اساس نتایج به دست آمده پیشنهادهایی ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ادیب پور، محمدرضا، فردوسی، شهرام، و مشبکی، اصغر. (1397). عوامل موثر بر نگرش به توسعه همگون نام تجاری و تاثیر آن بر نام تجاری مادر از دیدگاه مشتریان شرکت شیرین عسل. تحقیقات بازاریابی نوین، 8(1 (پیاپی 28) )، 21-34. SID. https://sid.ir/paper/194572/fa

    Vancouver: کپی

    ادیب پور محمدرضا، فردوسی شهرام، مشبکی اصغر. عوامل موثر بر نگرش به توسعه همگون نام تجاری و تاثیر آن بر نام تجاری مادر از دیدگاه مشتریان شرکت شیرین عسل. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1397؛8(1 (پیاپی 28) ):21-34. Available from: https://sid.ir/paper/194572/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا ادیب پور، شهرام فردوسی، و اصغر مشبکی، “عوامل موثر بر نگرش به توسعه همگون نام تجاری و تاثیر آن بر نام تجاری مادر از دیدگاه مشتریان شرکت شیرین عسل،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 8، no. 1 (پیاپی 28) ، pp. 21–34، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194572/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button