مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,802
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,068
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اندازه گیری ارزش ویژه برند دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی (مطالعه موردی: دانشکده های مدیریت شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 159

چکیده

 در عصر رقابتی و پیچیده کنونی که رشد سریع موسسه های آموزش عالی و محوشدن مرزبندی های جهانی را سبب شده است, شناساندن برند یک دانشگاه به ذی نفعانش اهمیت ویژه ای می یابد. بنابراین, ایجاد تمایز و خلق برند قدرتمند دانشگاهی در فضای رقابتی آموزش عالی, ضروری است. با توجه به اهمیت این موضوع, بحث اندازه گیری ارزش ویژه برند دانشکده های مدیریت شهر تهران برمبنای مدل پینار و همکاران در این پژوهش به کار رفته است. داده های لازم در این پژوهش به کمک 372 پرسشنامه از دانشجویان 6 دانشکده مدیریت دانشگاه های دولتی شهر تهران شامل تربیت مدرس, تهران, صنعتی شریف, شهید بهشتی, خوارزمی و علامه طباطبایی که بر اساس روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند, جمع آوری شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که برای ایجاد یک برند قدرتمند دانشگاهی برخی از ابعاد ارزش ویژه برند از اهمیت بیشتری نسبت به دیگر ابعاد برخوردارند که از میان, ابعاد اصلی ارزش ویژه برند برای یک دانشکده مدیریت, احساسات برند مهم ترین بعد شناسایی شده است و پس از آن به ترتیب کیفیت ادراک شده, وفاداری برند, آگاهی برند و شهرت دانشکده قرار دارند. همچنین از میان ابعاد پشتیبان شناسایی شده برای ارزش ویژه برند یک دانشکده مدیریت, تسهیلات فیزیکی دارای بیشترین اهمیت بوده و دیگر ابعاد به ترتیب اهمیت شامل خدمات کتابخانه ای, زندگی دانشجویی و کارراهه دانشجویان است. یافته های این پژوهش فرصتی برای توسعه دانش کاربردی با هدف اندازه گیری ارزش ویژه برند دانشکده های مدیریت به خصوص در ایران را فراهم آورده و به این گونه دانشکده ها, در شناخت سنجه های مناسب برای ارزش ویژه برند خود و نیز در تعیین اقدامات ضروری برای توسعه برند یاری می رساند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، علی، خانلری، امیر، و مهدوی، شادی. (1396). اندازه گیری ارزش ویژه برند دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی (مطالعه موردی: دانشکده های مدیریت شهر تهران). تحقیقات بازاریابی نوین، 7(3 (پیاپی 26) )، 141-159. SID. https://sid.ir/paper/194584/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری علی، خانلری امیر، مهدوی شادی. اندازه گیری ارزش ویژه برند دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی (مطالعه موردی: دانشکده های مدیریت شهر تهران). تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1396؛7(3 (پیاپی 26) ):141-159. Available from: https://sid.ir/paper/194584/fa

    IEEE: کپی

    علی حیدری، امیر خانلری، و شادی مهدوی، “اندازه گیری ارزش ویژه برند دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی (مطالعه موردی: دانشکده های مدیریت شهر تهران)،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 7، no. 3 (پیاپی 26) ، pp. 141–159، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194584/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button