مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,486
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

807
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر توسعه فناوری شناسایی از طریق فرکانس های رادیویی (RFID) در مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی (E-SCM)، (مطالعه موردی: شرکت ایران خودرو)

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 70

کلیدواژه

فناوری شناسایی از طریق فرکانس های رادیویی (RFID)Q3
مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی (E-SCM)Q3

چکیده

 در سال های اخیر استفاده از فناوری شناسایی از طریق فرکانس های رادیویی (RFID ) به منظور ردیابی هر قطعه منفرد در مدیریت زنجیره تامین خودروسازی بسیار حیاتی شده است. در این مطالعه, عوامل موثر بر توسعه فناوری شناسایی از طریق فرکانس های رادیویی در ایران خودرو و اوزان و رتبه بندی آنها ارزیابی شده است. عوامل چارچوب لین به عنوان پایه این تحقیق استفاده شده اند. روشهای دلفی فازی, دلفی, و تحلیل سلسله مراتبی فازی (FAHP) برای سه مرحله تحقیق اتخاذ شدند. در مرحله اول, سه عامل چارچوب لین رد و با هفت عامل جدید جایگزین شدند. در مرحله دوم, پس از اجرای سه دور روش دلفی, بعد هر یک از هفت عامل جدید شناسایی شد, و نهایتا در مرحله سوم, اوزان و رتبه های عوامل و ابعاد موثر بر توسعه RFID در مدیریت زنجیره تامین شرکت ایران خورو محاسبه شد. نتایج تحقیق نشان داده اند که بعد استاندارد و مشخصات بین المللی دارای بالاترین وزن در میان دیگر ابعاد موثر است. پس از آن, ابعاد امنیت, هزینه, زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری, تکنولوژی, و دیگر عوامل به ترتیب دارای بالاترین وزن هستند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صنایعی، علی، قاضی فرد، امیرمهدی، و سبحان منش، فریبرز. (1390). عوامل موثر بر توسعه فناوری شناسایی از طریق فرکانس های رادیویی (RFID) در مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی (E-SCM), (مطالعه موردی: شرکت ایران خودرو). تحقیقات بازاریابی نوین، 1(1)، 41-70. SID. https://sid.ir/paper/194588/fa

Vancouver: کپی

صنایعی علی، قاضی فرد امیرمهدی، سبحان منش فریبرز. عوامل موثر بر توسعه فناوری شناسایی از طریق فرکانس های رادیویی (RFID) در مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی (E-SCM), (مطالعه موردی: شرکت ایران خودرو). تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1390؛1(1):41-70. Available from: https://sid.ir/paper/194588/fa

IEEE: کپی

علی صنایعی، امیرمهدی قاضی فرد، و فریبرز سبحان منش، “عوامل موثر بر توسعه فناوری شناسایی از طریق فرکانس های رادیویی (RFID) در مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی (E-SCM), (مطالعه موردی: شرکت ایران خودرو)،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 1، no. 1، pp. 41–70، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194588/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button