مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,001
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

711
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل توسعه یافته تاثیر عامل فرهنگ الکترونیکی در تنظیم بازار و قیمت گذاری کالا و خدمات

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 65

چکیده

 در پژوهش حاضر, به مدل سه بعدی اثربخشی تجارت الکترونیک در تنظیم بازار و قیمت گذاری کالا و خدمات, نگاهی اجمالی شده است. این مدل, بر اساس مفاهیم ریاضی و با استفاده از ماتریس ها توسعه یافته است و نشانگر تاثیرگذاری تجارت الکترونیک, از طریق پنج عامل «دولت الکترونیک», «قوانین و مقررات تجارت الکترونیک», «فرهنگ استفاده از تجارت الکترونیک», «ابزارهای بازاریابی الکترونیک» و «فناوری های تجارت الکترونیک در تنظیم بازار و قیمت گذاری کالا و خدمات» در ایران است. همچنین با استفاده از داده های مدل فوق و مدل ابعاد فرهنگی هافستد به ارائه مدلی با تاکید بیشتر بر نقش عامل «فرهنگ استفاده از تجارت الکترونیک» در تنظیم بازار و قیمت گذاری کالا و خدمات پرداخته می شود. پژوهش حاضر, از منظر هدف, از نوع تحقیقات توسعه ای و کاربردی است و از منظر روش شناسی, از انواع پژوهش های توصیفی از شاخه همبستگی است. یافته های پژوهش نشان می دهند که فرهنگ استفاده از تجارت الکترونیک, نقشی بنیادین در تنظیم بازار و قیمت گذاری کالا و خدمات ایفا می کند که این نقش با سنجش فرضیه های طرح شده و تحلیل رابطه عامل فرهنگ با سایر عوامل مدل مشخص می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اصولی قره آغاجی، شیرین، صنایعی، علی، و سعیدآبادی، محمدرضا. (1395). ارائه مدل توسعه یافته تاثیر عامل فرهنگ الکترونیکی در تنظیم بازار و قیمت گذاری کالا و خدمات. تحقیقات بازاریابی نوین، 6(3 (پیاپی 22) )، 53-65. SID. https://sid.ir/paper/194605/fa

    Vancouver: کپی

    اصولی قره آغاجی شیرین، صنایعی علی، سعیدآبادی محمدرضا. ارائه مدل توسعه یافته تاثیر عامل فرهنگ الکترونیکی در تنظیم بازار و قیمت گذاری کالا و خدمات. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1395؛6(3 (پیاپی 22) ):53-65. Available from: https://sid.ir/paper/194605/fa

    IEEE: کپی

    شیرین اصولی قره آغاجی، علی صنایعی، و محمدرضا سعیدآبادی، “ارائه مدل توسعه یافته تاثیر عامل فرهنگ الکترونیکی در تنظیم بازار و قیمت گذاری کالا و خدمات،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 6، no. 3 (پیاپی 22) ، pp. 53–65، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194605/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button