مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,525
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,014
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی قصد هم آفرینی محصول و رابطه آن با ارزش ادراک شده و بازاریابی دهان به دهان مثبت، ملاحظه نقش ریسک زمانی ادراک شده

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 146

چکیده

 با وجود اهمیت بازاریابی, بسیاری از شرکت ها شایستگی های ضعیفی در این حوزه و تشخیص نیازهای بازار دارند که به دلیل اصلی ورشکستگی آن ها تبدیل شده است. هم آفرینی مجازی, به عنوان پدیده ای جدید و رو به رشد, به بازاریابان فرصت میدهد تا درک بهتری نسبت به نیازهای مشتریان پیدا کنند و بدین ترتیب ریسک شکست محصولات جدید را کاهش دهند. با توجه به اهمیت پدیده هم آفرینی و نظر به اینکه مطالعات کنونی اغلب مفهومی بوده, به بررسی ارزش هم آفرینی از دیدگاه شرکت پرداخته و دیدگاه ارزشی مشتریان را نادیده گرفته اند, لذا این پژوهش در پی آن است که با استفاده از مدل پذیرش تکنولوژی ارزش محور, دیدگاه ارزشی مشتری در مورد هم آفرینی مجازی را ارزیابی نماید, اثر این دیدگاه ارزشی بر قصد هم آفرینی را با توجه به ریسک های زمانی بسنجد, و تاثیر قصد هم آفرینی را بر بازاریابی دهان به دهان مثبت بررسی کند. پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی- پیمایشی و از نوع مقطعی است. بخش صدای مشتری وبسایت شاتل به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شده, پرسشنامه ای تنظیم و روایی و پایایی آن بررسی و تائید شده, سپس به صورت تصادفی در دسترس میان 446 نفر از مشتریان شاتل توزیع گردیده است. در نهایت, داده های حاصل با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزارهای SPSS18 و Amos22 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد مشتریان هم آفرینی مجازی را ارزشمند ادراک می کنند و حتی ریسک های مطرح شده هم تاثیری بر دیدگاه ارزشی آن ها نسبت به این فرایند ندارد. بعلاوه, هم آفرینی منجر به بازاریابی دهان به دهان مثبت می شود. لذا, با توجه به ارزش این فرایند هم برای شرکت ها و هم برای مشتریان می توان گفت هم آفرینی موضوعی محوری در بازاریابی است و باید در استراتژی های نوآوری و توسعه محصول به کار گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلطانی، مرتضی، جندقی، غلامرضا، و فروزنده شهرکی، پریسا. (1395). بررسی قصد هم آفرینی محصول و رابطه آن با ارزش ادراک شده و بازاریابی دهان به دهان مثبت, ملاحظه نقش ریسک زمانی ادراک شده. تحقیقات بازاریابی نوین، 6(3 (پیاپی 22) )، 127-146. SID. https://sid.ir/paper/194606/fa

    Vancouver: کپی

    سلطانی مرتضی، جندقی غلامرضا، فروزنده شهرکی پریسا. بررسی قصد هم آفرینی محصول و رابطه آن با ارزش ادراک شده و بازاریابی دهان به دهان مثبت, ملاحظه نقش ریسک زمانی ادراک شده. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1395؛6(3 (پیاپی 22) ):127-146. Available from: https://sid.ir/paper/194606/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی سلطانی، غلامرضا جندقی، و پریسا فروزنده شهرکی، “بررسی قصد هم آفرینی محصول و رابطه آن با ارزش ادراک شده و بازاریابی دهان به دهان مثبت, ملاحظه نقش ریسک زمانی ادراک شده،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 6، no. 3 (پیاپی 22) ، pp. 127–146، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194606/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button