مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,034
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر طرز فکر مصرف کنندگان بر استراتژی های کپی کت

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 174

چکیده

 استفاده از کپی کت ها به شکل فزاینده ای در بازار جهانی امروزی در حال رواج هستند. گاهی شباهت بین کپی کت ها و برندهای اصلی آن قدر زیاد است که به سردرگمی مصرف کنندگان منجر می شوند. کپی کت ها سعی می کنند برای به دست آوردن مقبولیت و پذیرش مصرف کنندگان, از پوشش تجاری یک «برند رهبر» تقلید کنند. این پژوهش, با هدف بررسی نقش طرز فکر افراد بر استراتژی های کپی کت انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر نوع هدف, کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها, توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان فروشگاه شهروند شهر خرم آباد بوده است. تعداد نمونه انتخابی 276 نفر انتخاب شده است که 300 پرسشنامه توزیع شده و از این میان, 280 پرسشنامه به طور کامل برگشت و در تحلیل استفاده شد. از روش نمونه گیری در دسترس برای روش نمونه گیری استفاده شده است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است که برای تحلیل و بررسی فرضیات از آزمون نسبت استفاده شده است. نتایج نشان دهنده این است که در سطح اطمینان 95 درصد که افراد رابطه گرا کپی کت مبتنی بر زمینه را بیشتر شبیه به برند رهبر می دانند و افراد ویژگی گرا کپی کت مبتنی بر ویژگی را بیشتر به برند رهبر می دانند. استراتژی کپی کت و طرز فکر افراد در تعامل با یکدیگر هستند. افراد رابطه گرا دارای قابلیت های بالاتری برای ایجاد ارتباط بین محرک ها هستند. همین موضوع سبب انتخاب کپی کت مبتنی بر زمینه از سوی افراد رابطه گرا شده است. ویژگی گرایان, بیشتر به ویژگی های مشخص و بارز کپی کت (حروف, رنگ, بسته بندی و غیره) توجه می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وحدتی، حجت، تاری وردی، یداله، قلی پورحسین آباد، زهرا، و امرایی، حافظ. (1395). تاثیر طرز فکر مصرف کنندگان بر استراتژی های کپی کت. تحقیقات بازاریابی نوین، 6(3 (پیاپی 22) )، 161-174. SID. https://sid.ir/paper/194609/fa

    Vancouver: کپی

    وحدتی حجت، تاری وردی یداله، قلی پورحسین آباد زهرا، امرایی حافظ. تاثیر طرز فکر مصرف کنندگان بر استراتژی های کپی کت. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1395؛6(3 (پیاپی 22) ):161-174. Available from: https://sid.ir/paper/194609/fa

    IEEE: کپی

    حجت وحدتی، یداله تاری وردی، زهرا قلی پورحسین آباد، و حافظ امرایی، “تاثیر طرز فکر مصرف کنندگان بر استراتژی های کپی کت،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 6، no. 3 (پیاپی 22) ، pp. 161–174، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194609/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button