مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,409
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,112
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خوشه بندی وفاداری مشتریان باشگاه مشتریان بانک ملت بر اساس اطلاعات دموگرافیک با استفاده از روش داده کاوی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 57

چکیده

 با در اختیار داشتن اطلاعات کافی از گروه های مختلف مشتریان و خوشه بندی و طبقه بندی آنان می توان فعالیت هایی از جمله برنامه ریزی بلند مدت و بازاریابی را به شکلی هدفمند طراحی و اجرا نمود که سازمان تا حد امکان به بهره وری برسد. مورد مطالعه این پژوهش, باشگاه مشتریان بانک ملت است. هدف از انجام این پژوهش, خوشه بندی مشتریان به گروه های وفادار و غیر وفادار می باشد. داده های مورد بررسی در این پژوهش به اطلاعات 10300 نفر از اعضای باشگاه مشتریان بانک ملت مربوط می شود. این داده ها شامل دو بخش اصلی اطلاعات دموگرافیک و اطلاعات مرتبط با سرویس های استفاده شده می باشد. روش پژوهش حاضر, توصیفی پیمایشی است و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از تکنیک داده کاوی استفاده شده است که با توجه به اهداف پژوهش و بررسی الگوریتم های مختلف موجود در این تکنیک, از الگوریتم های C5.0 و Interactive CHAID استفاده شده است. از نتایج و الگوهای به دست آمده می توان در جهت پیش بینی مشتریان تازه وارد و همچنین نیازهای هر گروه از مشتریان استفاده کرد و در این میان باید به نقش گروه های به دست آمده و اطلاعات دموگرافیک آنها نیز توجه داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیماسی، مسعود، اسفیدانی، محمدرحیم، و اسماعیلیان، امیربهمن. (1395). خوشه بندی وفاداری مشتریان باشگاه مشتریان بانک ملت بر اساس اطلاعات دموگرافیک با استفاده از روش داده کاوی. تحقیقات بازاریابی نوین، 6(1 (پیاپی 20) )، 39-57. SID. https://sid.ir/paper/194621/fa

    Vancouver: کپی

    کیماسی مسعود، اسفیدانی محمدرحیم، اسماعیلیان امیربهمن. خوشه بندی وفاداری مشتریان باشگاه مشتریان بانک ملت بر اساس اطلاعات دموگرافیک با استفاده از روش داده کاوی. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1395؛6(1 (پیاپی 20) ):39-57. Available from: https://sid.ir/paper/194621/fa

    IEEE: کپی

    مسعود کیماسی، محمدرحیم اسفیدانی، و امیربهمن اسماعیلیان، “خوشه بندی وفاداری مشتریان باشگاه مشتریان بانک ملت بر اساس اطلاعات دموگرافیک با استفاده از روش داده کاوی،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 6، no. 1 (پیاپی 20) ، pp. 39–57، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194621/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا