مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,489
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ویژگی های تبلیغ ویروسی و علت انتشار آن در اینترنت

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 48

چکیده

 در حالی که تبلیغات سنتی نوعی ارتباط بازاریاب- مصرف کننده است, تبلیغات ویروسی نوعی ارتباط مصرف کننده- مصرف کننده است. بازاریابان معتقدند اگر پیام تبلیغاتی توسط یک دوست یا یکی از اعضای شبکه اجتماعی توصیه شود به احتمال زیاد مورد استقبال قرار می گیرد. این تحقیق با هدف بررسی ویژگی های تبلیغ ویروسی و علت انتشار آن در اینترنت انجام شد. استراتژی پژوهش از نوع تجربی بود. دانشجویان دانشگاه مازندران جامعه آماری این تحقیق بودند که 374 نفر با روش نمونه گیری خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند و بطور مساوی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. چهار تبلیغ ویروسی برای گروه آزمایش و چهار تبلیغ معمولی برای گروه کنترل به نمایش درآمد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بوده که پایایی آن با آزمون آلفای کرونباخ برآورد شد. روش ها و تکنیک های آماری که برای توصیف و تجزیه و تحلیل داده ها مورد استفاده قرار گرفتند عبارتند از: آمار توصیفی, آزمون آلفای کرونباخ, آزمون کولموگروف اسمیرنوف, آزمون t با دو نمونه مستقل, آزمون میانگین t تک نمونه ای و آزمون همبستگی اسپیرمن. نتایج تجزیه و تحلیل نشان می دهد بین میانگین محتوای احساسی تبلیغ ویروسی و تبلیغ غیرویروسی تفاوت معنادار وجود دارد. همچنین بین محتوای احساسی و قصد انتقال تبلیغ همبستگی مثبت و معنادار وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مدهوشی، مهرداد، شیرخدایی، میثم، رضایی، سعید، و رمضانی، ایوب. (1392). بررسی ویژگی های تبلیغ ویروسی و علت انتشار آن در اینترنت. تحقیقات بازاریابی نوین، 3(1 (پیاپی 8))، 37-48. SID. https://sid.ir/paper/194627/fa

    Vancouver: کپی

    مدهوشی مهرداد، شیرخدایی میثم، رضایی سعید، رمضانی ایوب. بررسی ویژگی های تبلیغ ویروسی و علت انتشار آن در اینترنت. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1392؛3(1 (پیاپی 8)):37-48. Available from: https://sid.ir/paper/194627/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد مدهوشی، میثم شیرخدایی، سعید رضایی، و ایوب رمضانی، “بررسی ویژگی های تبلیغ ویروسی و علت انتشار آن در اینترنت،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 3، no. 1 (پیاپی 8)، pp. 37–48، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194627/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button