مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,402
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,819
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ابعاد بصری تبلیغات محیطی مجتمع های تجاری بر آگاهی از برند، ترجیح برند و وفاداری مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 23

چکیده

 تبلیغات محیطی, جدیدترین و مهمترین رویکرد رو به رشد تبلیغ یک برند است که امروزه در گرافیک محیط شهری مطرح است. این تبلیغات با توجه به تاثیری که در مقایسه با سایر انواع تبلیغات دارند, می توانند در بهبود آگاهی و ترجیح برند در اذهان مخاطبان و مشتریان و در نهایت وفاداری به برند, جایگاه مهمی داشته باشند. بر اساس این در مطالعه حاضر, نقش ابعاد بصری تبلیغات محیطی بر ایجاد آگاهی از برند, ترجیح برند و وفاداری مصرف کنندگان به آن بررسی و مطالعه می شود. پژوهش حاضر از نوع توصیفی است. برای گردآوری داده های لازم از پرسشنامه و برای تعیین روایی و پایایی آن از پیش آزمون استفاده شده است. برای سنجش روایی پرسشنامه از روش روایی تشخیصی (DV) با استفاده از شاخص میانگین واریانس استخراج شده (AVE) و برای تعیین پایایی از روش پایایی ترکیبی (CR) استفاده شده است. نویسندگان ضمن مرور کامل مبانی نظری و انتخاب اعضای نمونه آماری با روش نمونه گیری تصادفی از بین مشتریان و مراجعان مجتمع تجاری پالادیوم در شهر تهران که با تبلیغات محیطی این مجتمع روبه رو شده اند, فرضیه های پژوهش را با روش مدل یابی معادلات ساختاری (SEM) و رگرسیون, سنجش کرده اند. یافته های پژوهش نشان می دهد که ابعاد بصری تبلیغات محیطی شامل برند, لوگو, تایپوگرافی, رنگ و شعار تبلیغات محیطی, تاثیر معنی دار و مثبتی بر آگاهی از برند و ترجیح برند دارند. آگاهی از برند و ترجیح برند نیز تاثیر معنی داری بر وفاداری به برند مجتمع تجاری دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بخشی زاده، علیرضا، کردنائیج، اسداله، خدادادحسینی، سیدحمید، و احمدی، پرویز. (1395). تاثیر ابعاد بصری تبلیغات محیطی مجتمع های تجاری بر آگاهی از برند, ترجیح برند و وفاداری مشتریان. تحقیقات بازاریابی نوین، 6(4 (پیاپی 23) )، 1-23. SID. https://sid.ir/paper/194666/fa

    Vancouver: کپی

    بخشی زاده علیرضا، کردنائیج اسداله، خدادادحسینی سیدحمید، احمدی پرویز. تاثیر ابعاد بصری تبلیغات محیطی مجتمع های تجاری بر آگاهی از برند, ترجیح برند و وفاداری مشتریان. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1395؛6(4 (پیاپی 23) ):1-23. Available from: https://sid.ir/paper/194666/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا بخشی زاده، اسداله کردنائیج، سیدحمید خدادادحسینی، و پرویز احمدی، “تاثیر ابعاد بصری تبلیغات محیطی مجتمع های تجاری بر آگاهی از برند, ترجیح برند و وفاداری مشتریان،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 6، no. 4 (پیاپی 23) ، pp. 1–23، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194666/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button