Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,616
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

831
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و شناسایی عوامل کلیدی حیاتی در پذیرش همراه بانک توسط مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 107

چکیده

 هدف از این مقاله, بررسی عوامل کلیدی تاثیر گذار در پذیرش همراه بانک (به عنوان نوآوری جدید بانکداری الکترونیک) از سوی مشتریان بانک هاست. لذا با استفاده از مدل های موجود در ادبیات, عوامل بالقوه موثر در پذیرش این ابزار مورد بررسی قرارگرفته اند. در تجزیه و تحلیل آماری از روش های آمار توصیفی, آزمون میانگین تک نمونه ای, تحلیل عاملی تاییدی و آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شده است. متغیرها نیز با طیف لیکرت اندازه گیری و بر اساس مدل رفتار مشتری دسته بندی شده اند. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها بوسیله نرم افزارهای SPSS و LISREL انجام شده است. نتایج نشان می دهد عوامل کیفیت خدمات, اعتماد به بانک, عملکرد مورد انتظار, تطبیق وظیفه- فناوری, تلاش مورد انتظار, شرایط تسهیل کننده, آگاهی از خدمات, خودکارآمدی و نوآوری شخصی تاثیر معناداری بر پذیرش همراه بانک دارند. لیکن عامل احساس ریسک نسبت به نوآوری شخصی و خودکارآمدی و آگاهی تاثیر کمتری بر پذیرش دارد و همبستگی معناداری با رضایت مشتری ندارد. ضمنا در این تحقیق مشتریان بانک سامان مورد مطالعه قرار گرفته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    هاشمیان، مژده، و عیسایی، محمدتقی. (1390). بررسی و شناسایی عوامل کلیدی حیاتی در پذیرش همراه بانک توسط مشتریان. تحقیقات بازاریابی نوین، 1(3)، 99-107. SID. https://sid.ir/paper/194680/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمیان مژده، عیسایی محمدتقی. بررسی و شناسایی عوامل کلیدی حیاتی در پذیرش همراه بانک توسط مشتریان. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1390؛1(3):99-107. Available from: https://sid.ir/paper/194680/fa

    IEEE: کپی

    مژده هاشمیان، و محمدتقی عیسایی، “بررسی و شناسایی عوامل کلیدی حیاتی در پذیرش همراه بانک توسط مشتریان،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 1، no. 3، pp. 99–107، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194680/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا