مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

787
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

144
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیشنهاد الگوی جامع ارزیابی درس اخلاق پزشکی از دیدگاه اعضای هیات علمی

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 191

چکیده

 وضعیت آموزش اخلاق پزشکی و شیوه ارزیابی آن در دانشجویان نشان می دهدکه در برنامه درسی رشته پزشکی, درس اخلاق به عنوان یک درس دو واحدی در مقطع مشخص به دانشجویان ارائه می شود و با انجام یک ارزیابی کتبی به پایان می رسد. در حالی که ارزشیابی رسمی بایستی با استفاده از شیوه های کارامد که شامل ارزیابی دانش, نگرش و توانمندی های اخلاقی و حرفه ای در کل دوره هفت ساله پزشکی و بعد از فارغ التحصیلی می شود, باشد و نبایستی به ارزیابی همان درس به صورت مقطعی و صرفا در حوزه تئوری های اخلاق پزشکی محدود گردد. هدف این بررسی پیشنهاد الگوی جامعی برای ارزیابی درس اخلاق پزشکی می باشد. در این مطالعه توصیفی مقطعی, کلیه اعضای هیات علمی درگیر در مباحث اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز به صورت سرشماری و هدفمند وارد مطالعه گردیدند. اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. 79.1 درصد از اعضای هیات علمی با لزوم بازنگری ارزیابی این درس کاملا موافق بوده و اعتقاد به استفاده از ابزارهای متعدد ارزیابی در اخلاق و رفتار حرفه ای داشته به طوری که اولا همه حیطه های یادگیری را شامل شود و ثانیا محدود به یک مقطع و دوره خاصی از برنامه آموزشی نبوده, بلکه مستمرا قابل بررسی و ارزیابی باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفاری، رضا، یعقوبی، علیرضا، عباسی، محمود، سالک رنجبرزاده، فریبا، حسن زاده سلماسی، سوسن، و گل عنبر، پریسا. (1392). پیشنهاد الگوی جامع ارزیابی درس اخلاق پزشکی از دیدگاه اعضای هیات علمی. اخلاق پزشکی، 7(24)، 177-191. SID. https://sid.ir/paper/195665/fa

    Vancouver: کپی

    غفاری رضا، یعقوبی علیرضا، عباسی محمود، سالک رنجبرزاده فریبا، حسن زاده سلماسی سوسن، گل عنبر پریسا. پیشنهاد الگوی جامع ارزیابی درس اخلاق پزشکی از دیدگاه اعضای هیات علمی. اخلاق پزشکی[Internet]. 1392؛7(24):177-191. Available from: https://sid.ir/paper/195665/fa

    IEEE: کپی

    رضا غفاری، علیرضا یعقوبی، محمود عباسی، فریبا سالک رنجبرزاده، سوسن حسن زاده سلماسی، و پریسا گل عنبر، “پیشنهاد الگوی جامع ارزیابی درس اخلاق پزشکی از دیدگاه اعضای هیات علمی،” اخلاق پزشکی، vol. 7، no. 24، pp. 177–191، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/195665/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button