Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,586
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

607
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایت بیماران از خدمات پزشکان عمومی: یک مطالعه مقطعی

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 184

چکیده

 مقدمه: توجه به سطح رضایت مراجعین به مراکز درمانی, نقش موثری در برنامه ریزی های مدیریتی در سیستم های خدمات سلامتی ایفا می کند. این مطالعه میزان رضایت مندی بیماران از پزشکان عمومی شهر فسا را بررسی نموده است.روش: این تحقیق از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش اجرا به صورت توصیفی ـ تحلیلی است. پرسشنامه خودساخته در مقیاس 5 قسمتی لیکرت, بوسیله مصاحبه تکمیل گردید. روش نمونه گیری به صورت تصادفی بود و تعداد 400 نفر از بیماران مورد مصاحبه قرار گرفته, اطلاعات گردآوری شده بوسیله نرم افزارهای SPSS18 و Minitab15 با استفاده از آزمون های مناسب تجزیه و تحلیل شد. روایی پرسشنامه از روش ساختاری و محتوایی تامین شد. برای تعیین پایایی, آلفای کرونباخ محاسبه شد که0.93 بود.یافته ها: در بین متغیرهای دموگرافیگ و زمینه ای, بین میزان رضایت مندی و متغیرهای سطح تحصیلات, شغل, جنسیت, وضعیت تاهل از نظر آماری رابطه معناداری مشاهده شد. همچنین بین شاخص رضایت کلی بیماران و شاخص وفاداری ضریب همبستگی 0.792 تعیین گردید. «مهارت و تبحر پزشک», «رسیدگی دقیق به بیمار و گرفتن شرح حال و معاینه کامل توسط پزشک» و «نحوه پاسخگویی پزشک به سوالات بیمار درباره بیماری و روش درمان» به عنوان مهم ترین اولویت های کلیدی بهبود از خدمات پزشکان عمومی مطرح شده اند.نتیجه گیری: یافته های این پژوهش لزوم ارتقای کیفیت خدمات پزشکان عمومی را مشخص می کند. به نظر می رسد با اصلاح نقایص سیستم بر اساس نظر بیماران می توان رضایت مندی بالاتری حاصل کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نورالسنا، رسول، رضاییان، سجاد، مرادی، سمیه، و رضاییان، زینب. (1391). بررسی میزان رضایت بیماران از خدمات پزشکان عمومی: یک مطالعه مقطعی. اخلاق پزشکی، 6(22)، 161-184. SID. https://sid.ir/paper/195700/fa

    Vancouver: کپی

    نورالسنا رسول، رضاییان سجاد، مرادی سمیه، رضاییان زینب. بررسی میزان رضایت بیماران از خدمات پزشکان عمومی: یک مطالعه مقطعی. اخلاق پزشکی[Internet]. 1391؛6(22):161-184. Available from: https://sid.ir/paper/195700/fa

    IEEE: کپی

    رسول نورالسنا، سجاد رضاییان، سمیه مرادی، و زینب رضاییان، “بررسی میزان رضایت بیماران از خدمات پزشکان عمومی: یک مطالعه مقطعی،” اخلاق پزشکی، vol. 6، no. 22، pp. 161–184، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/195700/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا