Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,157
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

660
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شوخی و بازبینی نقش آن در بهبود روابط پرستار بیمار

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 113

چکیده

 پرستاری به عنوان حرفه ای استرس زا و طاقت فرسا شناخته می شود. پرستاران نقش مهمی در مراقبت از بیماران به عهده دارند و پریشانی های هیجانی قابل ملاحظه ای را تجربه می کنند که منجر به تحریک پذیری, افسردگی, اختلالات بدنی, اختلالات خواب و فرسودگی در آن ها می شود. با توجه به اهمیت بررسی متغیرهای تاثیرگذار بر افزایش بهزیستی پرستاران و ارتقا روابط پرستار بیمار, در این مقاله ضمن مرور تاریخچه شوخی در روابط پرستار بیمار به مزیت های شوخی در حوزه سلامت نیز پرداخته شده است. پژوهش حاضر با هدف بازبینی نقش شوخی در بهبود روابط پرستار بیمار انجام شد.پژوهش حاضر مطالعه ای مروری است که اطلاعات مورد نیاز آن از پایگاه های اطلاعاتی Science direct, Oxford journal, Springer, Sage, Taylor &, Francis, Google scholar جمع آوری شد. معیارهای اصلی جهت ورود, متون منتشرشده به زبان انگلیسی در محدوده سال های 1980 تا 2013 میلادی بود. جهت جستجو از کلید واژه های nurse-patient relationship, humor,Nursing و Hospital در عنوان متون استفاده گردیدکه طی آن تعداد 84 مقاله بازیابی شدند و مورد مرور قرار گرفتند.نتایج تحقیق نشان داد شوخی نقش مهمی در بهبود روابط پرستار بیمار دارد. شوخی به پرستاران کمک می کند تا با موقعیت های توان فرسا کنار بیایند, حسی از انسجام بین پرستاران و بیماران ایجاد می کند و می تواند به عنوان یک تکنیک درمانی موثر در کاهش افسردگی و اضطراب بیماران بکار رود. این امر در نهایت بر خودکارآمدی پرستاران و احساس امنیت درک شده توسط بیمار اثرات مطلوبی می گذارد.یافته های این مطالعه حاکی از اهمیت شوخی در بهبود روابط پرستار بیمار و لزوم توجه به شوخی در آموزش پرستاران به عنوان اعضای اصلی تیم مراقبت پزشکی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خدابخش، محمدرضا، و کیانی، فریبا. (1393). شوخی و بازبینی نقش آن در بهبود روابط پرستار بیمار. اخلاق پزشکی، 7(27)، 93-113. SID. https://sid.ir/paper/195753/fa

    Vancouver: کپی

    خدابخش محمدرضا، کیانی فریبا. شوخی و بازبینی نقش آن در بهبود روابط پرستار بیمار. اخلاق پزشکی[Internet]. 1393؛7(27):93-113. Available from: https://sid.ir/paper/195753/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا خدابخش، و فریبا کیانی، “شوخی و بازبینی نقش آن در بهبود روابط پرستار بیمار،” اخلاق پزشکی، vol. 7، no. 27، pp. 93–113، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/195753/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا