مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,225
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش کیفیت خدمات درمانی در بخش اورژانس بیمارستان، مبتنی بر حقوق بیمار (یک مطالعه مقطعی)

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 185

چکیده

 چگونگی ارائه خدمت در مراکز فوریت ها و اورژانس بیمارستان ها, می تواند نشان دهنده وضعیت کلی ارائه خدمات در هر بیمارستان باشد. هدف این مطالعه بررسی میزان رضایتمندی بیماران از اورژانس بیمارستان حضرت ولی عصر فسا است.این تحقیق از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش اجرا به صورت توصیفی - تحلیلی است. پرسشنامه خودساخته در مقیاس 5 قسمتی لیکرت, به وسیله مصاحبه تکمیل گردید. تعداد 470 نفر از بیماران مورد مصاحبه قرار گرفته, اطلاعات گردآوری شده به وسیله نرم افزارهای 18 SPSS و Minitab16 با استفاده از آزمون های مناسب تجزیه و تحلیل شد. روایی پرسشنامه از روش ساختاری و محتوایی تامین شد. برای تعیین پایایی, آلفای کرونباخ محاسبه شد که0.91  بود. نتایج نشان می دهد 50.1 درصد نمونه مورد پژوهش مرد بودند. در بین متغیرهای دموگرافیگ و زمینه ای, بین میزان رضایتمندی و تحصیلات (P<0.001) از نظر آماری رابطه معناداری مشاهده شد. تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که پرسشنامه دارای پنج عامل «تجهیزات و امکانات», «بهداشت محیط», «دسترسی», «مراقبت» و «جنبه های رفتاری» است. رضایتمندی از «تجهیزات و امکانات» 3.41, «بهداشت محیط» 2.69, «دسترسی» 3.77, «مراقبت» 3.15 و «جنبه های رفتاری» 3.11 بود.یافته های این پژوهش لزوم ارتقای کیفیت خدمات اورژانس را مشخص می کند. به نظر می رسد با اصلاح نقایص سیستم بر اساس نظر بیماران می توان رضایتمندی بالاتری حاصل کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نورالسنا، رسول، رضاییان، سجاد، سقایی، عباس، کریم زاده، یوسف، و مرادی، سمیه. (1392). سنجش کیفیت خدمات درمانی در بخش اورژانس بیمارستان, مبتنی بر حقوق بیمار (یک مطالعه مقطعی). اخلاق پزشکی، 7(23)، 161-185. SID. https://sid.ir/paper/195796/fa

    Vancouver: کپی

    نورالسنا رسول، رضاییان سجاد، سقایی عباس، کریم زاده یوسف، مرادی سمیه. سنجش کیفیت خدمات درمانی در بخش اورژانس بیمارستان, مبتنی بر حقوق بیمار (یک مطالعه مقطعی). اخلاق پزشکی[Internet]. 1392؛7(23):161-185. Available from: https://sid.ir/paper/195796/fa

    IEEE: کپی

    رسول نورالسنا، سجاد رضاییان، عباس سقایی، یوسف کریم زاده، و سمیه مرادی، “سنجش کیفیت خدمات درمانی در بخش اورژانس بیمارستان, مبتنی بر حقوق بیمار (یک مطالعه مقطعی)،” اخلاق پزشکی، vol. 7، no. 23، pp. 161–185، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/195796/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button