Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,386
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,540
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مفاهیم، نظریه ها و مدل های کارآفرینی اجتماعی و ارایه مدل مفهومی

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 110

چکیده

 مفهوم کارآفرینی در دهه های اخیر توجه جدی محافل علمی و سازمان های دولتی و خصوصی را به خود جلب نموده است. مروری کوتاه در ادبیات کارآفرینی نشان می دهد که کارآفرینی به دلیل غلبه رویکرد اقتصادی در صدد ارایه روش های جدید برای حداکثر سازی سود و کسب درآمد بوده است. سازمان های اجتماعی نیز بایستی با استفاده از مفهوم کارآفرینی تحولی در ساختار سنتی خود به وجود آورند. بدیهی است روش استفاده از این مفهوم در بخش های غیر اقتصادی ویژگی خاص خود را طلب می کند. نوشته حاضر جهت دست یابی به زمینه های اجتماعی استفاده از این مفهوم و توجه به ابعاد غیر اقتصادی آن, به بررسی مفاهیم, نظریه ها و مدل های کارآفرینی اجتماعی و مقایسه کارآفرینی اقتصادی و اجتماعی پرداخته و با شرح و بسط حوزه مطالعاتی کارآفرینی و ارایه آموزه هایی برای کارآفرینی در حوزه های غیر اقتصادی و غیرتجاری, در صدد ارایه ترکیب بندی جدید از کارآفرینی است. در نهایت با ارایه مدل مفهومی کارآفرینی اجتماعی نسبت به گسترش مبانی نظری کارآفرینی اجتماعی و استفاده از آن در جامعه ایران آموزه هایی را ارایه می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابطحی، حسین، شریف زاده، فتاح، و ابراهیم پور، حبیب. (1389). بررسی مفاهیم, نظریه ها و مدل های کارآفرینی اجتماعی و ارایه مدل مفهومی. مدیریت فرهنگ سازمانی، 8(21)، 87-110. SID. https://sid.ir/paper/196367/fa

    Vancouver: کپی

    ابطحی حسین، شریف زاده فتاح، ابراهیم پور حبیب. بررسی مفاهیم, نظریه ها و مدل های کارآفرینی اجتماعی و ارایه مدل مفهومی. مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1389؛8(21):87-110. Available from: https://sid.ir/paper/196367/fa

    IEEE: کپی

    حسین ابطحی، فتاح شریف زاده، و حبیب ابراهیم پور، “بررسی مفاهیم, نظریه ها و مدل های کارآفرینی اجتماعی و ارایه مدل مفهومی،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 8، no. 21، pp. 87–110، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/196367/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا