مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

931
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

823
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر حافظه احساسی در نوآوری سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 903 | صفحه پایان 923

چکیده

 امروزه با پیشرفت تکنولوژی اطلاعات و دانشی شدن اقتصاد جهانی, سازمان ها در محیطی قرار گرفته اند که ناگزیر می بایست برای بقای خود در دنیای رقابت دانایی محور, به دارایی های ناملموس خود اهتمام ورزند. در این میان, ماهیت حافظه سازمانی که شامل حافظه رویه ای و اظهاری است, در ادبیات مدیریت به منزله موضوع مطالعاتی جذاب و جالب, تحقیقات زیادی را به خود جلب کرده است. با وجود این, ماهیت و جنبه احساسی حافظه سازمانی و تاثیر آن در نوآوری سازمانی, موضوعی است که پژوهش های اندکی در ادبیات مدیریت به آن پرداخته اند. لذا, این پژوهش سعی بر آن دارد تا به بررسی تاثیر حافظه احساسی در نوآوری سازمانی بپردازد. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی و از حیث روش جمع آوری اطلاعات توصیفی است که به صورت پیمایشی انجام شده است, به طوری که, پرسش نامه ای در میان 246 شرکت شهرک های صنعتی مشهد توزیع شد. روایی صوری و محتوایی پرسش نامه از طریق بررسی نظرهای خبرگان و روایی سازه از طریق تحلیل عاملی تاییدی تایید شد. به منظور اعتباریابی روابط بین متغیرها, از روش تحلیل مسیر بهره گرفته شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که حافظه احساسی افزون بر اثر مستقیم, از طریق حافظه اظهاری و رویه ای در نوآوری سازمانی تاثیر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زینوندلرستانی، حنظله، و فیض، داوود. (1396). تاثیر حافظه احساسی در نوآوری سازمانی. مدیریت فرهنگ سازمانی، 15(4 )، 903-923. SID. https://sid.ir/paper/196384/fa

    Vancouver: کپی

    زینوندلرستانی حنظله، فیض داوود. تاثیر حافظه احساسی در نوآوری سازمانی. مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1396؛15(4 ):903-923. Available from: https://sid.ir/paper/196384/fa

    IEEE: کپی

    حنظله زینوندلرستانی، و داوود فیض، “تاثیر حافظه احساسی در نوآوری سازمانی،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 15، no. 4 ، pp. 903–923، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/196384/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button