Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,043
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

685
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر کارآفرینی شرکتی در بنگاه های کوچک و متوسط (قلمرو مطالعه، بنگاه های کوچک و متوسط استان یزد)

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 69

چکیده

 مقاله حاضر درصدد بررسی تاثیرات عوامل فرهنگ سازمانی بر کارآفرینی شرکتی در بنگاه های کوچک و متوسط است. بدین منظور, نخست مقیاس هایی با هدف اندازه گیری مولفه های فرهنگ سازمانی و اقدامات کارآفرینانه شرکتی توسعه می یابد. انتخاب نمونه ها, به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده و از بنگاه های کوچک و متوسط استان یزد صورت گرفت. بر اساس مقدار بارهای عاملی و نحوه بارگیری مولفه ها بر عوامل در رابطه با هریک از نه عامل فرهنگ سازمانی, عوامل مکنون استخراج و نام گذاری گردید. نتایج موید وجود نه عامل فرهنگ سازمانی مجزا و چهار عامل پیشگامی, نوآوری شرکتی, خودنوسازی و اقدامات ریسک آمیز در رابطه با کارآفرینی شرکتی می باشد. اعتبار مدل های مفهومی استخراج شده در رابطه با عوامل فرهنگ سازمانی و کارآفرینی شرکتی از طریق تحلیل مسیر و تحلیل عاملی تاییدی ارزیابی شد. در نهایت تاثیرات عوامل فرهنگ سازمانی بر عوامل شکل دهنده کارآفرینی شرکتی در قالب مدل ساختار به آزمون گذارده شد. نتایج, حاکی از تاثیر تمامی عوامل فرهنگی جز تمایلات و هدف جویی استراتژیک, بر اقدامات نوآورانه سازمان های کوچک و متوسط بودند. عامل انسجام و هماهنگی بر نوآوری, تاثیر منفی و عامل ایجاد تغییرات, بیش ترین تاثیر را بر پرداختن به نوآوری در بین بنگاه های کوچک و متوسط دارد. خودنوسازی سازمانی در بالاترین سطح, تحت تاثیر عامل فرهنگی ایجاد تغییرات می باشد. به منظور پیشگامی در بین بنگاه های کوچک و متوسط, توسعه فرهنگ تغییرپذیری و بهبود مستمر می تواند موثرترین راهکار باشد. سرمایه گذاری بر اقدامات ریسک آمیز جدید به صورت قابل توجهی, متاثر از توسعه فرهنگ توافق در درون سازمان می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارع احمدآبادی، حبیب، و شاکری، فاطمه. (1390). بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر کارآفرینی شرکتی در بنگاه های کوچک و متوسط (قلمرو مطالعه, بنگاه های کوچک و متوسط استان یزد). مدیریت فرهنگ سازمانی، 9(23)، 51-69. SID. https://sid.ir/paper/196524/fa

    Vancouver: کپی

    زارع احمدآبادی حبیب، شاکری فاطمه. بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر کارآفرینی شرکتی در بنگاه های کوچک و متوسط (قلمرو مطالعه, بنگاه های کوچک و متوسط استان یزد). مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1390؛9(23):51-69. Available from: https://sid.ir/paper/196524/fa

    IEEE: کپی

    حبیب زارع احمدآبادی، و فاطمه شاکری، “بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر کارآفرینی شرکتی در بنگاه های کوچک و متوسط (قلمرو مطالعه, بنگاه های کوچک و متوسط استان یزد)،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 9، no. 23، pp. 51–69، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/196524/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا