مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,701
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی ساختاری تاثیر اعتماد سازمانی در خودکارآمدی شخصی با میانجی گری خودکارآمدی جمعی معلمان

صفحات

 صفحه شروع 259 | صفحه پایان 282

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تدوین مدل خودکارآمدی شخصی معلمان از روی اعتماد سازمانی و خودکارآمدی جمعی آنان انجام شد. در این پژوهش, 255 معلم از مدارس ابتدایی شهر بجستان, به روش نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای استفاده شده در این پژوهش, فرم کوتاه مقیاس احساس کارآمدی معلمان طراحی شده از سوی شان - موران و ولفلک هوی (2001), مقیاس اعتماد کارکنان طراحی شده از سوی هوی و شان - موران (2003) و مقیاس باور کارآمدی جمعی معلم طراحی شده از سوی شان - موران و بار (2004) بود. یافته ها نشان داد بین مولفه های اعتماد معلمان و خودکارآمدی شخصی آنان, همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد (p<0.01). شاخص های مختلف برازش مدل تدوین شده نیز گویای مناسبت مدل با داده ها بود. مطابق با مدل تدوین شده, مسیر مستقیم اعتماد سازمانی به خودکارآمدی شخصی معلم, منفی, جزئی و غیرمعنادار (P=0.071 و b=-0.190) بود, اما مسیر غیرمستقیم اعتماد سازمانی به خودکارآمدی شخصی معلم با واسطه خودکارآمدی جمعی معلم, مثبت, بزرگ و معنادار بود (p<0.001 و b=0.517). مسیر مستقیم اعتماد سازمانی به خودکارآمدی جمعی معلم نیز مثبت, بزرگ و معنادار بود (P<0.001 و b=0.672). یافته های پژوهش, اهمیت بافت اجتماعی سازمان در تاثیر اعتماد در کارآمدی شخصی اعضا را نمایان می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ویس کرمی، حسنعلی، قدم پور، عزت اله، و متقی نیا، محمدرضا. (1397). الگوی ساختاری تاثیر اعتماد سازمانی در خودکارآمدی شخصی با میانجی گری خودکارآمدی جمعی معلمان. مدیریت فرهنگ سازمانی، 16(1 )، 259-282. SID. https://sid.ir/paper/196540/fa

    Vancouver: کپی

    ویس کرمی حسنعلی، قدم پور عزت اله، متقی نیا محمدرضا. الگوی ساختاری تاثیر اعتماد سازمانی در خودکارآمدی شخصی با میانجی گری خودکارآمدی جمعی معلمان. مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1397؛16(1 ):259-282. Available from: https://sid.ir/paper/196540/fa

    IEEE: کپی

    حسنعلی ویس کرمی، عزت اله قدم پور، و محمدرضا متقی نیا، “الگوی ساختاری تاثیر اعتماد سازمانی در خودکارآمدی شخصی با میانجی گری خودکارآمدی جمعی معلمان،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 16، no. 1 ، pp. 259–282، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/196540/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button