مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,347
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,067
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین شخصیت برند و بودجه مصرف کننده با ترجیحات و تصمیم به خرید کالاها

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 32

چکیده

 انگیزه خرید کالاهایی با برند های خارجی از ویژگی های بارز مصرف کننده ایرانی است. در مباحث بازاریابی علل این نوع گرایش را می توان در کسب تشخص اجتماعی و اعتماد بیشتر به برند های خارجی توضیح داد. لیکن از منظر اقتصاد توسعه و بازرگانی بین المللی این گونه گرایش ها منافع ملی را تهدید می نماید. گرایش به انواع برند ها تحت تاثیر علل ذهنی و وضعیت بودجه مصرف کننده می باشد. بر این اساس هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی اثر توام متغیر های شخصیت برند و بودجه مصرف کننده بر ترجیحات و تصمیم به خرید کالاهای ایرانی و خارجی در بین شهروندان تهرانی می باشند. در این تحقیق چهار نوع کالا با درجات متفاوت مصرفی از دو نوع برند ایرانی و خارجی مورد استناد قرار گرفت و از مدل اقتصاد سنجی لاجیت برای تجزیه و تحلیل استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان می دهد که در شمال تهران و برای تمام کالاهای مورد استناد شخصیت برند عامل ترجیح برند های خارجی بر نوع ایرانی بوده است. این نتیجه در جنوب تهران فقط برای کالاهای مصرفی و نیمه بادوام نیز مشاهده شد و در مورد سایر کالاها عامل بودجه ای موثرتر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیات، روح اله، و فرقانی پیله رود، سانیا. (1394). تبیین شخصیت برند و بودجه مصرف کننده با ترجیحات و تصمیم به خرید کالاها. کاوش های مدیریت بازرگانی، 7(14)، 1-32. SID. https://sid.ir/paper/197083/fa

    Vancouver: کپی

    بیات روح اله، فرقانی پیله رود سانیا. تبیین شخصیت برند و بودجه مصرف کننده با ترجیحات و تصمیم به خرید کالاها. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1394؛7(14):1-32. Available from: https://sid.ir/paper/197083/fa

    IEEE: کپی

    روح اله بیات، و سانیا فرقانی پیله رود، “تبیین شخصیت برند و بودجه مصرف کننده با ترجیحات و تصمیم به خرید کالاها،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 7، no. 14، pp. 1–32، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/197083/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button