مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,470
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی تدوین راهبرد در بنگاه های تولیدی

صفحات

 صفحه شروع 114 | صفحه پایان 140

چکیده

 تدوین راهبرد در سازمان ها و بخش های مختلف جامعه, پاسخی است به تحولاتی که در عرصه های مختلف به ویژه در عرصه اقتصاد و صنعت درحال وقوع است. در این تحقیق به منظور طراحی الگویی برای تدوین راهبرد و استراتژی بنگاه های تولیدی, از چارچوب جامع تدوین استراتژی در قالب مطالعات آمیخته اکتشافی استفاده شده است بدین ترتیب که در مرحله کیفی از روش مطالعه موردی (شرکت شیر پاستوریزه پاک) و در مرحله کمی از روش توصیفی از نوع پیمایشی اطلاعات جمع آوری شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات در مرحله کیفی مصاحبه های نیمه ساختار یافته و باز با 24 نفر از خبرگان و صاحبنظران و بررسی منابع چند گانه و اسناد و مدارک بوده است. در مرحله اول, بیانیه ماموریت شرکت, در مرحله دوم غربال سازی عوامل به واسطه منطق فازی, در مرحله سوم تکمیل ماتریس سوات با توجه به اطلاعات قبلی و استخراج استراتژیهای چهارگانه و در نهایت تصمیم گیری با روش های کمی و با استفاده از پرسشنامه به اولویت بندی استراتژی های استخراجی به کمک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی پرداخته شده است که در نتیجه بهترین راهبرد برای بنگاه مورد نظر استراتژی توسعه بازار و محصول است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زارع، هادی، شهرکی، علیرضا، صفری، فاطمه، و خلیل زاده سلماسی، مرضیه. (1391). طراحی الگوی تدوین راهبرد در بنگاه های تولیدی. کاوش های مدیریت بازرگانی، 4(8)، 114-140. SID. https://sid.ir/paper/197108/fa

    Vancouver: کپی

    زارع هادی، شهرکی علیرضا، صفری فاطمه، خلیل زاده سلماسی مرضیه. طراحی الگوی تدوین راهبرد در بنگاه های تولیدی. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1391؛4(8):114-140. Available from: https://sid.ir/paper/197108/fa

    IEEE: کپی

    هادی زارع، علیرضا شهرکی، فاطمه صفری، و مرضیه خلیل زاده سلماسی، “طراحی الگوی تدوین راهبرد در بنگاه های تولیدی،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 4، no. 8، pp. 114–140، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/197108/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button