مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,495
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,437
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و تحلیل سبد بازار و چیدمان محصولات فروشگاه های زنجیره ای

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 184

چکیده

 تحلیل سبد خرید یکی از مهم ترین کاربردهای داده کاوی است که بر کشف الگوهای خرید به وسیله داده های معاملات انجام شده, تمرکز می کند. در بسیاری از فروشگاه ها تبادلات, تنها منبع اطلاعات فروش هستند که داده کاوی می تواند از آن استفاده کند. داده کاوی به علم استخراج دانش از داده های خام گفته می شود و به وسیله کاوش داده های موجود در بانک های اطلاعاتی, اطلاعات و دانش مفید از داده ها را استخراج می کند. داده کاوی در کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. با توجه به اهمیت به کارگیری تکنیک های داده کاوی در استخراج دانش از حجم عظیم داده های فروش و تاثیر استفاده از این اطلاعات در سودآوری و بهبود سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در این مقاله سعی بر آن است با استفاده از تکنیک های داده کاوی به تحلیل سبد خرید مشتریان یکی از شعب فروشگاه زنجیره ای در شهر اراک بپردازیم. نتایج این مقاله نشان می دهد به کارگیری تکنیک های داده کاوی در کشف اقلامی که با هم خریداری می شوند باعث افزایش رضایت مشتریان و به دنبال آن سود فروشگاه می شود. در این راستا از الگوریتم اجتماع جهت کشف الگوی خرید مشتریان استفاده شده است. در نهایت راهکارهایی جهت بهبود عملکرد فروشگاه ارائه خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفاری آشتیانی، پیمان، و داوودی، معصومه. (1395). بررسی و تحلیل سبد بازار و چیدمان محصولات فروشگاه های زنجیره ای. کاوش های مدیریت بازرگانی، 8(16 )، 161-184. SID. https://sid.ir/paper/197140/fa

    Vancouver: کپی

    غفاری آشتیانی پیمان، داوودی معصومه. بررسی و تحلیل سبد بازار و چیدمان محصولات فروشگاه های زنجیره ای. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1395؛8(16 ):161-184. Available from: https://sid.ir/paper/197140/fa

    IEEE: کپی

    پیمان غفاری آشتیانی، و معصومه داوودی، “بررسی و تحلیل سبد بازار و چیدمان محصولات فروشگاه های زنجیره ای،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 8، no. 16 ، pp. 161–184، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/197140/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button