مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

947
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

976
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر دلبستگی احساسی بین مصرف کننده و خرده فروشی بر قصد خرید

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 58

چکیده

 مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر دلبستگی احساسی بین مصرف کننده و خرده فروشی بر قصد خرید مصرف کنندگان صورت گرفته است. دلبستگی احساسی همان اشتیاق و علاقه شدید نسبت به خردهفروشی, ارزیابی مثبت از خرده فروشی و اظهار علاقه به خرده فروشی می باشد. جامعه آماری مورد بررسی, مشتریان فروشگاه های هایپراستار می باشند و با استفاده از جدول مورگان, نمونه ای معادل 384 نفر جهت مطالعه انتخاب شد. این پژوهش از نوع مطالعات پیمایشی بوده و برای جمع آوری داده ها نیز از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها و تایید مدل نیز از روش مدل سازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. نتایج برآمده از فرضیات تحقیق نشان می دهد که دلبستگی احساسی بر قصد خرید مصرف کنندگان تاثیر مثبت دارد. همچنین سه متغیر تصویر فروشگاه خرده فروشی, ارزش معاملاتی ادراک شده, و اعتماد مصرف کنندگان به فروشگاه بر دلبستگی احساسی تاثیر مثبت دارند. همچنین مشخص شد که متغیر عوامل مرتبط با مسوولیت اجتماعی شرکت تاثیر معناداری بر دلبستگی احساسی ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدیان، محمود، و خواجه دهدشتی، معصومه. (1395). بررسی تاثیر دلبستگی احساسی بین مصرف کننده و خرده فروشی بر قصد خرید. کاوش های مدیریت بازرگانی، 8(15 )، 39-58. SID. https://sid.ir/paper/197155/fa

    Vancouver: کپی

    محمدیان محمود، خواجه دهدشتی معصومه. بررسی تاثیر دلبستگی احساسی بین مصرف کننده و خرده فروشی بر قصد خرید. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1395؛8(15 ):39-58. Available from: https://sid.ir/paper/197155/fa

    IEEE: کپی

    محمود محمدیان، و معصومه خواجه دهدشتی، “بررسی تاثیر دلبستگی احساسی بین مصرف کننده و خرده فروشی بر قصد خرید،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 8، no. 15 ، pp. 39–58، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/197155/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button