مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,602
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,688
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر رقابت بازار محصول بر سیاست تقسیم سود

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 32

چکیده

 رقابت پذیری به معنی توانایی شرکت در ماندگاری در بازار کسب و کار, محافظت از سرمایه های مختلف شرکت, به دست آوردن (بازگشت) سرمایه ها و تضمین شغل ها در آینده, تعریف شده است. با توجه به تعریف مزبور می توان بیان کرد که رقابت, تاثیر بااهمیتی بر فعالیت ها و اقدامات شرکت ها دارد. از سوی دیگر, مطالعات انجام شده در برخی از کشورها نشان می دهد سیاست تقسیم سود می تواند تحت تاثیر رقابت بازار قرار گیرد. بنابراین, تحقیق حاضر به بررسی تاثیر سطوح متفاوت رقابت بازار بر سیاست تقسیم سود می پردازد. براین اساس, اطلاعات مورد نیاز تحقیق از 120 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران استخراج و از الگوی رگرسیونی داده های ترکیبی برای آزمون فرضیه ها استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می دهد؛ با افزایش رقابت بازار محصول, سودهای تقسیمی کاهش می یابد. بنابراین, شرکت ها در بازارهای متمرکز و با رقابت بالا, سود کمتری را پرداخت می کنند زیرا, آنها نیاز به ذخیره وجه نقد برای مقابله با تهدیدها و رفتارهای مخرب رقبا دارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خدادادی، ولی، نیک کار، جواد، و رشیدی باغی، محسن. (1393). تاثیر رقابت بازار محصول بر سیاست تقسیم سود. پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی (پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی)، 6(24)، 21-32. SID. https://sid.ir/paper/198055/fa

Vancouver: کپی

خدادادی ولی، نیک کار جواد، رشیدی باغی محسن. تاثیر رقابت بازار محصول بر سیاست تقسیم سود. پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی (پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی)[Internet]. 1393؛6(24):21-32. Available from: https://sid.ir/paper/198055/fa

IEEE: کپی

ولی خدادادی، جواد نیک کار، و محسن رشیدی باغی، “تاثیر رقابت بازار محصول بر سیاست تقسیم سود،” پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی (پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی)، vol. 6، no. 24، pp. 21–32، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/198055/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button