مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,181
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر رقابت در بازار محصول بر ریسک پذیری سرمایه گذاران

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 186

چکیده

 مقاله حاضر رابطه بین رقابت در بازار محصول با ریسک پذیری سرمایه گذاران را بررسی می کند. نمونه پژوهش حاضر شامل 110 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. در این مقاله برای اندازه گیری رقابت در بازار از شاخص هرفیندال _هیرشمن و لرنر تعدیل شده استفاده شده است, همچنین برای سنجش ریسک پذیری سرمایه گذاران از دو معیار مخارج سرمایه ای شرکت و بازده سرمایه گذاری ها استفاده شده است. یافته ها بیانگر این است که شاخص هرفیندال _هیرشمن اثر منفی و معناداری بر مخارج سرمایه ای دارد بنابراین با افزایش رقابت در بازار, مخارج سرمایه ای افزایش می یابد و بین شاخص لرنر تعدیل شده با بازده سرمایه گذاری ها رابطه ای مثبت و معنی دار وجود دارد, یعنی با افزایش شدت رقابت در بازار, بازده سرمایه گذاری ها افزایش می یابد. به طورکلی, یافته ها نشان می دهد مکانیسم بازار عاملی مؤثر بر ریسک پذیری هست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، سیدکاظم، بهرامی نسب، علی، و پروانه، صدیقه. (1397). تأثیر رقابت در بازار محصول بر ریسک پذیری سرمایه گذاران. پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی (پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی)، 10(40 )، 171-186. SID. https://sid.ir/paper/198183/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی سیدکاظم، بهرامی نسب علی، پروانه صدیقه. تأثیر رقابت در بازار محصول بر ریسک پذیری سرمایه گذاران. پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی (پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی)[Internet]. 1397؛10(40 ):171-186. Available from: https://sid.ir/paper/198183/fa

    IEEE: کپی

    سیدکاظم ابراهیمی، علی بهرامی نسب، و صدیقه پروانه، “تأثیر رقابت در بازار محصول بر ریسک پذیری سرمایه گذاران،” پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی (پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی)، vol. 10، no. 40 ، pp. 171–186، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/198183/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button