مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,436
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,507
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر رهبری خدمتگزار بر انگیزش و عملکرد کارکنان

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 66

چکیده

 زمینه و هدف: رهبری خدمتگزار عبارت است از درک و عمل رهبر به گونه ای که منافع دیگران را بر تمایل و علاقه شخصی خویش مرجح می داند. در رابطه با تاثیر رهبری خدمتگزار بر انگیزش و عملکرد کارکنان تحقیقات اندکی انجام شده است و ضرورت این پژوهش در راستای پر کردن بخشی از خلاء دانش موجود در این حوزه در ایران کاملا مشهود است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر رهبری خدمتگزار بر انگیزش و عملکرد کارکنان سازمان هلال احمر آذربایجان شرقی می باشد.روش پژوهش: روش پژوش از لحاظ هدف, کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها, توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان سازمان هلال احمر آذربایجان شرقی می باشند و تعداد آن ها 150 نفر می باشد که با استفاده از فرمول کوکران 110 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری داده ها شامل پرسشنامه رهبری خدمتگزار قلی پور و حضرتی (1388) و پرسشنامه انگیزش و عملکرد ساخته خود محقق بود که روایی و پایایی آن ها مورد تایید قرار گرفت و پس از جمع آوری پرسشنامه ها و تحلیل داده ها نتایج تحقیق مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها: نتایج پژوهش نشان می دهد که رهبری خدمتگزار با ضریب 0.861 بر انگیزش و با ضریب 0.829 بر عملکرد کارکنان سازمان هلال احمر آذربایجان شرقی تاثیر مثبتی دارد و بین انگیزش و عملکرد کارکنان با ضریب 0.623 رابطه مستقیمی وجود دارد.نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش حاضر که همه ابعاد رهبری خدمتگزار بر انگیزش و عملکرد کارکنان تاثیرگزار بوده, لذا رهبران خدمتگزار باید با توجه بیشتر به خدمت رسانی که هسته محوری رهبری خدمتگزار می باشد, تواضع و فروتنی, قابلیت اعتماد که یکی از مهم ترین عوامل نفوذ در روابط رهبر پیرو می باشد و مهرورزی نسبت به کارکنان خود با روش های مختلف از جمله قدردانی و تشویق کارکنان, باعث افزایش انگیزش و عملکرد کارکنان شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رضایی منش، بهروز، و صدیقی، رامین. (1395). تاثیر رهبری خدمتگزار بر انگیزش و عملکرد کارکنان. خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)، 7(24)، 51-66. SID. https://sid.ir/paper/199006/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی منش بهروز، صدیقی رامین. تاثیر رهبری خدمتگزار بر انگیزش و عملکرد کارکنان. خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)[Internet]. 1395؛7(24):51-66. Available from: https://sid.ir/paper/199006/fa

    IEEE: کپی

    بهروز رضایی منش، و رامین صدیقی، “تاثیر رهبری خدمتگزار بر انگیزش و عملکرد کارکنان،” خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)، vol. 7، no. 24، pp. 51–66، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199006/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button