مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,959
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,087
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مکانیسم تاثیرگذاری رسانه ها بر فرآیند دستور کارسازی در جریان خط مشی گذاری عمومی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 55

چکیده

 در این مقاله با مفروض گرفتن اهمیت و جایگاه میانی رسانه ها در جوامع امروزی (میان دولت و مردم), نقش رسانه های ایران (جراید پرتیراژ) را در مورد طرح هدفمندی یارانه ها و چگونگی بازنمایی و تاثیر آن هم بر افکار عمومی و هم بر خط مشی گذاری عمومی بررسی کرده ایم. از این رهگذر نشان داده ایم که چگونه رسانه های جمعی به عنوان یکی از عوامل تاثیر گذار بر افکار عمومی, موضوعاتی را در سطح جامعه اشاعه می دهند, و چگونه برخی از این موضوعات در اولویت خط مشی گذاری دولتی قرار میگیرند. در این راستا, سه مکانیسم برجسته سازی, چارچوب سازی و زمینه چینی, به منزله مدل هایی که رسانه های جمعی حین پوشش های خبری خود از آنها استفاده می کنند, همچون چارچوبی نظری برای تبیین این موضوع به کار گرفته ایم. حاصل آنکه, جراید مورد بررسی ما, هر یک به شیوه ای متناسب با اصول سازمانی و قواعد رسانه ای خاص خود, هدفمندی یارانه ها را در اولویت خود قرار داده و هریک به طریقی از سه مکانیسم بالا بهره برده اند. هر یک از این شیوه ها, از یکسو بیانگر چگونگی نگرش و بازتاب موضوع یارانه ها نزد افکار عمومی (و بالعکس) بوده و از دیگر سو, روشنگر تعامل میان رسانه و خط مشی گذاری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، رامین. (1392). مکانیسم تاثیرگذاری رسانه ها بر فرآیند دستور کارسازی در جریان خط مشی گذاری عمومی. خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)، 4(11-12)، 39-55. SID. https://sid.ir/paper/199024/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی رامین. مکانیسم تاثیرگذاری رسانه ها بر فرآیند دستور کارسازی در جریان خط مشی گذاری عمومی. خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)[Internet]. 1392؛4(11-12):39-55. Available from: https://sid.ir/paper/199024/fa

    IEEE: کپی

    رامین رضایی، “مکانیسم تاثیرگذاری رسانه ها بر فرآیند دستور کارسازی در جریان خط مشی گذاری عمومی،” خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)، vol. 4، no. 11-12، pp. 39–55، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199024/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button