مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

657
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

578
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد کارت امتیازی متوازن در تعیین شاخص های سنجش عملکرد آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 زمینه و هدف پژوهش: کارت امتیازی متوازن یکی از ابزارهای حفظ و آموزش و ارزیابی نیروی انسانی در دانشگاه است و قوت و ضعف آن مستقیماً در کارآیی و اثربخشی جامعه نمود پیدا می کند. انجام کارهاى درست و درست انجام دادن کارها, ایجاد یک رابطه تعادلى میان راهبرد (رسالت ها) سازمان, از جمله دانشگاه و عملکردهایش (آموزش, پژوهش وخدمات) با توجه به تهدیدهاى رقابتى و فشارهاى روزمره وارد بر فرآیندهاى سازمان برای بهبود و کاراتر شدن و روبرو شدن با چالش هاى آینده, سازمان ها را وادار کرده است تا هم از لحاظ راهبرد و هم از لحاظ فرآیندها داراى تعالى باشند و به خوبى عمل کنند. هدف: مطالعه حاضر با هدف بررسی چگونگی کاربرد کارت امتیازی متوازن در بهبود آموزش عالی و تعیین شاخص های سنجش عملکرد از چهار منظر (مالی, فرآیند درونی, مشتری, رشد و یادگیری) انجام شد. روش: روش مطالعه در این پژوهش از نوع توصیفی-تحلیلی و روش جمع آوری اطلاعات کتابخانه ای و منابع الکترونیکی بود. نتایج: نتایج تحقیق نشان دهنده این حقیقت است که مؤسسات آموزش عالی به منظور بهبود عملکرد خود باید ابزار مدیریت استراتژیک را توسعه دهند, کاربرد ابزاری همچون کارت امتیازی متوازن شرایط را برای پیشرفت ارزیابی موسسات آموزشی عالی مهیا نموده و این امکان را فراهم می نماید که منابع را در یک روش راهبردی مناسب تخصیص داده و با یادگیری از بازار و مشتریان, در هر شرایطی فرآیندها و عملیات خود را اصلاح کرده و بهبود بخشند, تا در راستای مأموریت و هدف هایشان قدم بردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقیان سورکی، مهدی، عقیلی، رضا، و رنجبرسودجانی، یوسف. (1397). کاربرد کارت امتیازی متوازن در تعیین شاخص های سنجش عملکرد آموزش عالی. خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)، 9(32 )، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/199103/fa

    Vancouver: کپی

    صادقیان سورکی مهدی، عقیلی رضا، رنجبرسودجانی یوسف. کاربرد کارت امتیازی متوازن در تعیین شاخص های سنجش عملکرد آموزش عالی. خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)[Internet]. 1397؛9(32 ):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/199103/fa

    IEEE: کپی

    مهدی صادقیان سورکی، رضا عقیلی، و یوسف رنجبرسودجانی، “کاربرد کارت امتیازی متوازن در تعیین شاخص های سنجش عملکرد آموزش عالی،” خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)، vol. 9، no. 32 ، pp. 1–14، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199103/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا