مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,865
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

926
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تاثیر اجتماعی پروژه یک طرفه کردن خیابان ولیعصر

صفحات

 صفحه شروع 187 | صفحه پایان 215

چکیده

 مقدمه و هدف پژوهش: طرح حاضر به ارزیابی تاثیر اجتماعی, طرح یک طرفه کردن خیابان ولی عصر حد فاصل بین میدان ولی عصر و پارک وی که توسط شهرداری تهران از اواخر مرداد ماه سال 1388 به منظور روان شدن بار ترافیک و همچنین حفظ زیبایی طبیعی و فضاهای مطلوب خیابان ولی عصر به اجرا گذاشته است, پرداخته است و پیامدهای مثبت و منفی اجرای طرح را مورد ارزیابی قرار داده است.روش پژوهش: در اجرای پژوهش حاضر از دو روش مطالعه کمی و کیفی به صورت تلفیقی استفاده شد. در نهایت به نقاط قوت, ضعف و همچنین فرصت ها و تهدید های آن پرداخته شده است.یافته ها: یافته های پژوهش نشان می دهد که این طرح از دیدگاههای مختلف داری نقاط قوت و ضعف می باشد. اجرای این باعث استفاده بیشتر از وسیله نقلیه عمومی گردیده است ولی در طرف مقابل با ایجاد مشکلاتی زیادی برای اهالی منطقه و کسانی که محل کار آنها در منطقه است گریده است.نتیجه گیری: نتایج تحلیلی یافته های پژوهش حاکی از آن است که نظر اکثریت شهروندان ذینفع مالک, ساکن و عابر مورد مصاحبه در محدوده طرح, نه تنها اقدام ترافیکی مذکور موجب روان تر شدن ترافیک نشده بلکه کاهش مصرف سوخت را نیز در پی نداشته است زیرا شهروندان زیادی همچنان از وسیله نقلیه شخصی و سایر وسایل نقیله غیر از اتوبوس شرکت واحد استفاده می کنند ضمن اینکه بار ترافیکی در مسیر عادی رفت, زیادتر و کندتر شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مطلق، معصومه، گراوند، جمشید، و فدوی، جمیله. (1389). ارزیابی تاثیر اجتماعی پروژه یک طرفه کردن خیابان ولیعصر. مطالعات مدیریت شهری، 2(4)، 187-215. SID. https://sid.ir/paper/199178/fa

    Vancouver: کپی

    مطلق معصومه، گراوند جمشید، فدوی جمیله. ارزیابی تاثیر اجتماعی پروژه یک طرفه کردن خیابان ولیعصر. مطالعات مدیریت شهری[Internet]. 1389؛2(4):187-215. Available from: https://sid.ir/paper/199178/fa

    IEEE: کپی

    معصومه مطلق، جمشید گراوند، و جمیله فدوی، “ارزیابی تاثیر اجتماعی پروژه یک طرفه کردن خیابان ولیعصر،” مطالعات مدیریت شهری، vol. 2، no. 4، pp. 187–215، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199178/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button