Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,144
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

776
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان تاثیر آموزش های چهره به چهره عوامل شهرداری تهران بر رفتار شهروندان در مبحث مدیریت پسماند شهری (مطالعه موردی منطقه 18 تهران)

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 64

چکیده

 مقدمه و هدف پژوهش: برنامه های آموزشی تنها زمانی می تواند ارزشمندی خود را توجیه کند که شواهد قابل اطمینان و معتبری در مورد تاثیر آموزش بر بهبود رفتار و عملکرد شرکت کنندگان و بالطبع منافع مردم عرضه کند. این تحقیق در همین ارتباط با هدف تعیین میزان اثربخشی دوره های آموزش چهره به چهره عوامل شهرداری تهران بر رفتار شهروندان در امر مدیریت پسماند های شهری انجام گردیده است.روش پژوهش: این تحقیق از نظرهدف کاربردی و از نظر روش پیمایشی و ماهیت آن از نوع تحقیقات علی مقایسه ای است. جامعه آماری این تحقیق زنان خانه دار ساکن در منطقه 18 تهران می باشند. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 384 نفر محاسبه شده لکن بر اساس پاسخ نامه های واصله که قابلیت بهره برداری داشته اند 341 نفر از این افراد مورد مطالعه قرار می گیرند برای جمع آوری داده ها و اطلاعات مورد نیاز در راستای دستیابی به اهداف تحقیق, از روش های مختلفی چون مشاهده, مصاحبه با صاحب نظران و متخصصان آموزش, مطالعه اسنادی و کتابخانه ای و جستجوی اینترنتی و در نهایت پرسشنامه (ابزار اصلی تحقیق) بر اساس طیف لیکرت استفاده گردید. در تجزیه و تحلیل این اطلاعات دو مرحله طی شده است. ابتدا به کمک آمار توصیفی داده های گردآوری شده توصیف شده اند و سپس به کمک آمار استنباطی نظیر ضرایب همبستگی, تحلیل رگرسیون و غیره فرضیات پژوهش مورد آزمون و استنباط واقع شده اند.یافته ها: بلحاظ سنی 29.6 درصد افراد مورد مطالعه کمتر از 30 سال سن داشته و 52.528 درصد آنان بین 30 تا 50 سال سن دارند, بررسی سطح تحصیلات افراد مورد مطالعه نشان داد که از بین 341 نفر افراد مورد مطالعه بیش ترین فراوانی مربوط به سطح تحصیلی دیپلم می باشد. بررسی وضعیت قومی افراد مورد مطالعه نیز نشان می دهد 34.9 درصد آنان ترک هستند؛ 10.3 درصد آنان لر, 10 درصد کرد و 12.6 درصد گیلکی و مابقی مربوط به قوم فارس... هستند و تحلیل داده ها نشان می دهد قریب به اتفاق افراد مورد مطالعه افرادی مذهبی (در حد معمول و یا زیاد) هستند.نتیجه گیری: نتایج برآمده از تحقیق حاکی از آن دارد که اثربخشی دوره های آموزشی چهره به چهره در رفتار شهروندان پیرامون مباحث مدیریت پسماند شهری بر 3 سطح دانش شهروندان با ضریب همبستگی چندگانه 0.391 و ضریب تعیین 0.153, بینش شهروندان با ضریب همبستگی 0.491 و ضریب تعیین 0.242 و کنش شهروندان با ضریب همبستگی چندگانه 0.516 و ضریب تعیین 0.270 تاثیرگذار بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مظاهری، محمدمهدی، و کرامتی نژاد، حسین. (1392). بررسی میزان تاثیر آموزش های چهره به چهره عوامل شهرداری تهران بر رفتار شهروندان در مبحث مدیریت پسماند شهری (مطالعه موردی منطقه 18 تهران). مطالعات مدیریت شهری، 5(14)، 49-64. SID. https://sid.ir/paper/199291/fa

    Vancouver: کپی

    مظاهری محمدمهدی، کرامتی نژاد حسین. بررسی میزان تاثیر آموزش های چهره به چهره عوامل شهرداری تهران بر رفتار شهروندان در مبحث مدیریت پسماند شهری (مطالعه موردی منطقه 18 تهران). مطالعات مدیریت شهری[Internet]. 1392؛5(14):49-64. Available from: https://sid.ir/paper/199291/fa

    IEEE: کپی

    محمدمهدی مظاهری، و حسین کرامتی نژاد، “بررسی میزان تاثیر آموزش های چهره به چهره عوامل شهرداری تهران بر رفتار شهروندان در مبحث مدیریت پسماند شهری (مطالعه موردی منطقه 18 تهران)،” مطالعات مدیریت شهری، vol. 5، no. 14، pp. 49–64، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199291/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا