مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,313
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

752
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای برنامه «به خانه برمی گردیم» در تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 65

چکیده

 مقدمه و هدف: رسانه و از جمله تلویزیون, رابطه بسیار نزدیکی با زندگی خانوادگی دارد, از میان برنامه های تلویزیونی آنچه بیشترین میزان تماشاگر را به خود اختصاص داده و به حضور مخاطب اهمیت می دهد, برنامه های گفت وگو محور است. هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی میزان تاکید برنامه «به خانه برمی گردیم» در تشکیل, تحکیم و تعالی خانواده است.روش تحقیق: این تحقیق با روش تحلیل محتوا و جامعه آماری آن همه قسمت های برنامه «به خانه برمی گردیم» در سال 1391 می باشد که با روش نمونه گیری خوشه ای دومرحله ای از هر فصل یک هفته آماری به طور تصادفی انتخاب و در مجموع چهار هفته شامل 24 برنامه انتخاب شده است.یافته ها: به ترتیب اولویت مقوله ازدواج پایدار با 44 درصد, ازدواج آگاهانه با 28 درصد, ازدواج به هنگام با 17 درصد و ازدواج آسان با 11 درصد مورد توجه بوده است. در مبحث تحکیم خانواده نیز کارگردان و تهیه کنندگان در این برنامه تلویزیونی به تامین نیازهای مادی و معیشتی با 74 درصد و تامین نیازهای عاطفی خانواده با 26 درصد و در مبحث تعالی خانواده به ترتیب اولویت به مقوله فرهنگی با 37 درصد, به اجتماعی با 34 درصد و به اقتصادی با 29 درصد پرداخته شده است. محتواهای برجسته شده ای همچون تعمیق باورهای دینی با 98 مورد و کاهش آسیب های خانواده با 85 بیش از سایر محتواها برجسته شده است و برنامه «به خانه برمی گردیم» توجه ویژه ای به مقوله مکارم اخلاقی اسلامی و رشد فرهنگ عفاف و حجاب داشته است.نتیجه گیری: با انتخاب تعداد مشخصی از محتواها, تصاویر, موضوعات, میهمانان, سبک های غذایی, الگوهای رفتاری و ارزش های مشخص اسلامی و ... برای مخاطبان از سایر گزینه های ممکن و محتمل دوری یا آن ها را در اولویت های پایین زمانی و روایی قرار می دهند و مخاطب در طی زمان پس از عادت کردن به برنامه اهمیت بخش های مختلف برنامه را درک می کند. سه مقوله تشکیل خانواده, تحکیم خانواده و تعالی خانواده به درستی در قالب آیتم های متنوع و بخش های مختلف برنامه مذکور نشان داده شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، داوود، و عزیزآبادی فراهانی، فاطمه. (1393). تحلیل محتوای برنامه «به خانه برمی گردیم» در تشکیل, تحکیم و تعالی خانواده. مدیریت فرهنگی، 8(24)، 53-65. SID. https://sid.ir/paper/199541/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی داوود، عزیزآبادی فراهانی فاطمه. تحلیل محتوای برنامه «به خانه برمی گردیم» در تشکیل, تحکیم و تعالی خانواده. مدیریت فرهنگی[Internet]. 1393؛8(24):53-65. Available from: https://sid.ir/paper/199541/fa

    IEEE: کپی

    داوود احمدی، و فاطمه عزیزآبادی فراهانی، “تحلیل محتوای برنامه «به خانه برمی گردیم» در تشکیل, تحکیم و تعالی خانواده،” مدیریت فرهنگی، vol. 8، no. 24، pp. 53–65، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199541/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button