مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,431
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

594
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین ابعاد فرهنگی مدیران و سیاست تقسیم سود از منظر نمایندگی

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 115

چکیده

 مقدمه و هدف پژوهش: بر اساس مدل نمایندگی سیاست تقسیم سود, پرداخت سود سهام در مرتفع ساختن مشکلات نمایندگی میان مدیران و مالکان, از طریق کاهش وجه نقد در دسترس مدیران و وادار کردن شرکت ها به تعامل بیشتر با بازار سرمایه موثر است, اما مساله اصلی, ریشه یابی عوامل موثر در اتخاذ سیاست تقسیم سود از سوی شرکت است که یکی از این عوامل فرهنگ مدیران می باشد. بر همین اساس, این تحقیق به بررسی رابطه میان ابعاد فرهنگی مدیران و سیاست تقسیم سود از منظر نمایندگی می پردازد.روش پژوهش: پژوهش حاضر از نوع کاربردی و از نظر ماهیت, تحقیقی توصیفی - پیمایشی می باشد. برای جمع آوری اطلاعات مربوط به ابعاد فرهنگی مدیران, از پرسشنامه هوفستد و برای سنجش سیاست تقسیم سود, از نرم افزار ره آورد نوین و سه شاخص D/S, D/CF و D/NI استفاده شده است. هزینه نمایندگی نیز با استفاده از اهرم مالی مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری تحقیق شامل شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران, طی دوره زمانی ده ساله 1381-1390, می باشد. ابتدا اطلاعات نمونه ای شامل 107 شرکت جمع آوری شد. از این تعداد, 73 شرکت به پرسشنامه ها پاسخ دادند که آزمون فرضیه ها بر اساس آن انجام شده است.یافته ها و نتیجه گیری: نتایج تحقیق در هر سه شاخص سیاست تقسیم سود, رابطه منفی فاصله قدرت و اطمینان طلبی و رابطه مثبت مرد منشی با سیاست تقسیم سود را تایید می کند. در حالی که رابطه فردگرایی و سیاست تقسیم سود تایید نشد. همچنین بر اساس نتایج, هزینه نمایندگی, رابطه میان فاصله قدرت و اطمینان طلبی با سیاست تقسیم سود را هنگام استفاده از دو شاخص D/S و D/CF تعدیل می کند. این در حالی است که نقش هزینه نمایندگی در تعدیل رابطه میان فردگرایی و مرد منشی با سیاست تقسیم سود تایید نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، فرزین، و گلباغی، کاظم. (1392). رابطه بین ابعاد فرهنگی مدیران و سیاست تقسیم سود از منظر نمایندگی. مدیریت فرهنگی، 7(21)، 95-115. SID. https://sid.ir/paper/199584/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی فرزین، گلباغی کاظم. رابطه بین ابعاد فرهنگی مدیران و سیاست تقسیم سود از منظر نمایندگی. مدیریت فرهنگی[Internet]. 1392؛7(21):95-115. Available from: https://sid.ir/paper/199584/fa

    IEEE: کپی

    فرزین رضایی، و کاظم گلباغی، “رابطه بین ابعاد فرهنگی مدیران و سیاست تقسیم سود از منظر نمایندگی،” مدیریت فرهنگی، vol. 7، no. 21، pp. 95–115، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199584/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button