Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,482
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

792
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین مهارت های تفکر انتقادی در دانشجویان حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 96

چکیده

 مقدمه و هدف پژوهش: حسابداری رشته ای علمی است که اطلاعات اقتصادی را برای تصمیم گیری جهت استفاده بهتر از منابع اقتصادی فراهم می کند لذا از دانشجویان حسابداری انتظار می رود نیاز به یادگیری موثر مباحث حسابداری را احساس نموده و در راه ارتقا این رشته تحصیلی گام نهند. یادگیری موثر از طریقت فکر انتقادی حاصل می گردد. تفکر انتقادی مجموعه ای از مهارت های فنی است که اعمال آنها برای دستیابی به اهدافی خاص انجام می شود این اهداف با توانایی فرد در شکل دهی عقاید خود و پیدا کردن راه و مسیر خود ارتباط دارد. به عبارت دیگر تفکر انتقادی یک فعالیت مولد و مثبت است و خلاقیت و ابتکار را نیز در برمی گیرد. هدف این پژوهش سنجش میزان تفکر انتقادی دانشجویان حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در مطالعه متون تخصیصی خودشان می باشد.روش پژوهش: در این مطالعه با استفاده از پرسشنامه کالیفرنیای به مهارت های شناختی تفکر انتقادی دانشجویان حسابداری به روش تصادفی مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها: نتایج این تحقیق نشان دهنده آنست که دانشجویان به طور کلی از مهارت های تفکر انتقادی بسیار کم استفاده می کنند.نتیجه گیری: با توجه به تحقیق انجام شده می توان نتیجه گیری نمود که جنسیت, تاثیر معناداری در میزان گرایش به تفکر انتقادی ندارد. همچنین دانشجویان سال های بالاتر از مهارت های تفکر انتقادی بالاتری نسبت به دانشجویان سال پایین برخوردار هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رهنمای رودپشتی، فریدون، یعقوب نژاد، احمد، و گودرزی، احمد. (1391). تبیین مهارت های تفکر انتقادی در دانشجویان حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات. مدیریت فرهنگی، 6(15)، 85-96. SID. https://sid.ir/paper/199693/fa

    Vancouver: کپی

    رهنمای رودپشتی فریدون، یعقوب نژاد احمد، گودرزی احمد. تبیین مهارت های تفکر انتقادی در دانشجویان حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات. مدیریت فرهنگی[Internet]. 1391؛6(15):85-96. Available from: https://sid.ir/paper/199693/fa

    IEEE: کپی

    فریدون رهنمای رودپشتی، احمد یعقوب نژاد، و احمد گودرزی، “تبیین مهارت های تفکر انتقادی در دانشجویان حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات،” مدیریت فرهنگی، vol. 6، no. 15، pp. 85–96، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199693/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا