Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,487
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دیدگاه دانشجویان ترم اول و ترم آخر دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مورد کار تیمی

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 16

چکیده

 زمینه و هدف: با توجه به افزایش کارایی و بهره وری بالای یک سازمان در شرایط کار تیمی, تغییر جهت به سمت رویکرد تیم محوری می تواند باعث افزایش اعتماد به سازمانهای مراقبت سلامت شود. باید توجه داشت که کار تیمی, از وظیفه متفاوت است اما هر دوی آنها برای تیم ضروری هستند, بعلاوه در مراقبت سلامت دانش و مهارت در انجام وظیفه کافی نیست و باید همراه با عملکرد تیمی باشد. بنابراین آموزش کار تیمی در دانشگاهها ضروری بنظر می رسد بنابراین این نیاز احساس شد تا تاثیر آموزش دانشگاهی بر دیدگاه دانشجویان نسبت به کار تیمی بررسی گردد.روش: این پژوهش یک مطالعه توصیفی-تحلیلی می باشد که در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال 1390 انجام شد. حجم نمونه تمامی دانشجویان ترم اول و ترم آخر در رشته های پزشکی, پرستاری, علوم آزمایشگاهی, هوشبری, رادیولوژی, اتاق عمل, و مامایی که جمعا 410 نفر می باشند و به روش سرشماری نمونه گیری شدند. روش جمع آوری اطلاعات پرسشنامه است که روایی و پایایی آن تایید گردیده است روش تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و با آزمون تی نمونه های مستقل انجام شد.یافته ها: از تعداد 410 پرسشنامه استاندارد 326 مورد پر شده و به محقق برگردانده شد, که از این موارد تعداد 177 نفر ترم اول و 149 نفر ترم آخر می باشند. در آنالیز انجام شده بین دانشجویان ترم اول و دانشجویان ترم آخر در مورد دیدگاه کار تیمی هیچگونه اختلاف معنی داری دیده نشد (P>0.05). دانشجویان مامایی حائز بالاترین و دانشجویان پرستاری حائز پایین ترین نمره دیدگاه کار تیمی بودند. دیدگاه دانشجویان پرستاری نسبت به کار تیمی در ترم آخر نسبت به ترم اول افت معنا دار و دیدگاه دانشجویان علوم آزمایشگاهی و رادیولوژی افزایش معنا داری از لحاظ آماری داشت.بحث و نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان داد که تحصیلات دانشگاهی در مجموع منجر به تغییری در دید دانشجویان نسبت به کار تیمها نشده است, بنابراین باید راهکارهایی برای آموزش اصول کار تیمی و افزایش نگرش کار گروهی در دانشجویان اندیشیده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالملکی، محمدرضا، و مومنی، صدیقه. (1392). مقایسه دیدگاه دانشجویان ترم اول و ترم آخر دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مورد کار تیمی. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، 3(1)، 13-16. SID. https://sid.ir/paper/199919/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالملکی محمدرضا، مومنی صدیقه. مقایسه دیدگاه دانشجویان ترم اول و ترم آخر دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مورد کار تیمی. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)[Internet]. 1392؛3(1):13-16. Available from: https://sid.ir/paper/199919/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا عبدالملکی، و صدیقه مومنی، “مقایسه دیدگاه دانشجویان ترم اول و ترم آخر دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مورد کار تیمی،” Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، vol. 3، no. 1، pp. 13–16، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199919/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا