مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,288
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی وضعیت موجود مدارس هوشمند استان مازندران براساس مدل مفهومی «توسعه مدرسه هوشمند»

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 47

چکیده

 زمینه و هدف: طرح مدارس هوشمند گامی جدید در تطابق با عصر اطلاعات است که با تلفیق فناوری اطلاعات و برنامه های درسی, تغییرات اساسی در فرایند یاددهی- یادگیری و همچنین تغییری در نقش و وظایف معلمان و دانش آموزان ایجاد میکند. هدف اصلی این پژوهش ارزیابی وضعیت موجود مدارس هوشمند استان مازندران براساس «مدل مفهومی مدرسه هوشمند» در سال تحصیلی 1390-91 می باشد.روش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش, توصیفی - تحلیلی است. جامعه آماری شامل کلیه مدیران, کارشناسان فناوری اطلاعات و معلمان مدارس هوشمند منتخب استان مازندران است. روش نمونه گیری در این پژوهش سرشماری کامل بوده است که تعداد نمونه برابر با تعداد کل جامعه (181) می باشد. با استفاده از پرسشنامه و چک لیست مشاهده اطلاعات لازم جمع آوری شد. برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوایی و برای برآورد پایایی از فرمول آلفای کرونباخ استفاده شده است. میزان آلفای کرونباخ برای پرسشنامه مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات %95 و پرسشنامه معلمان %88 بدست آمد.یافته ها: نتایج بدست آمده از شاخص های آمار توصیفی و استنباطی نشان داد که مدارس هوشمند دولتی استان مازندران در سطح نسبتا مطلوب و مدارس هوشمند غیر دولتی در سطح مطلوب و نزدیک به استانداردها و مولفه های مدل مفهومی مدرسه هوشمند می باشد.نتیجه گیری: جهت بهبود وضع موجود مدارس هوشمند استان مازندران و برای رسیدن به سطح مطلوب, راهکارها و پیشنهاداتی ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دورانی، کمال، کرم دوست، نوروزعلی، قلاوندی، حسن، و حمزه رباطی، مطهره. (1393). ارزیابی وضعیت موجود مدارس هوشمند استان مازندران براساس مدل مفهومی «توسعه مدرسه هوشمند». Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، 4(3)، 39-47. SID. https://sid.ir/paper/199954/fa

    Vancouver: کپی

    دورانی کمال، کرم دوست نوروزعلی، قلاوندی حسن، حمزه رباطی مطهره. ارزیابی وضعیت موجود مدارس هوشمند استان مازندران براساس مدل مفهومی «توسعه مدرسه هوشمند». Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)[Internet]. 1393؛4(3):39-47. Available from: https://sid.ir/paper/199954/fa

    IEEE: کپی

    کمال دورانی، نوروزعلی کرم دوست، حسن قلاوندی، و مطهره حمزه رباطی، “ارزیابی وضعیت موجود مدارس هوشمند استان مازندران براساس مدل مفهومی «توسعه مدرسه هوشمند»،” Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، vol. 4، no. 3، pp. 39–47، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199954/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button