Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

501
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

535
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل عامل های موثر برنگرش دانش آموختگان مرکز آموزش جهاد کشاورزی خراسان رضوی نسبت به مولفه های آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 110 | صفحه پایان 118

چکیده

 نگرش دانشجویان یکی از مهم ترین عامل های انگیزشی است که به تدریج درطول زمان تبدیل به هنجارمی شود. نگرش ها نقش بسیار مهمی در شکل گیری رفتارها وزمینه یابی اشتغال دانش آموختگان دارند. هدف این پژوهش, بررسی نگرش دانش آموختگان علمی کاربردی کشاورزی نسبت به مولفه های آموزشی وتعیین عامل های تاثیرگذاربرآن است. جامعه ی آماری 470 تن دانش آموختگان مرکزآموزش جهادکشاورزی خراسان رضوی درپایان سال تحصیلی1392-1391 بود. نوع تحقیق توصیفی وگذشته نگر می باشد. گردآوری داده ها برپایه ی پرسشنامه محقق ساخته, به صورت تمام شماری انجام گرفت. روایی پرسشنامه بانظرسنجی ازسه تن ازمتخصصان موضوعی وپایایی آن با استفاده ازضریب تتای ترتیبی (q=0.86) بررسی وتاییدشد. تحلیل عاملی مولفه های آموزشی, درسه حوزه ی شناختی (دانشی),احساسی- عاطفی (بینشی) و مهارتی (رفتاری) انجام شد. تحلیل متغیرها و تعیین عامل های تاثیرگذاربرنگرش با استفاده ازمدل رگرسیون پروبیت چندگانه صورت گرفت. نتایج نشان دادندکه نگرش دانش آموختگان زن بیشترازنوع نگرش تلفیقی وتاحدودی بینشی بوده و دانش آموختگان مردنیزبیشتردارای نگرش رفتاری اند.هم چنین استفاده کنندگان ازسهمیه آزاددارای نگرش شناختی ودانش آموختگان دارای سن پایین تربیش تردارای نگرش احساسی- عاطفی بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روحانی، حسین، و فرخزاده، محمدحسن. (1395). تحلیل عامل های موثر برنگرش دانش آموختگان مرکز آموزش جهاد کشاورزی خراسان رضوی نسبت به مولفه های آموزشی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(37)، 110-118. SID. https://sid.ir/paper/200405/fa

    Vancouver: کپی

    روحانی حسین، فرخزاده محمدحسن. تحلیل عامل های موثر برنگرش دانش آموختگان مرکز آموزش جهاد کشاورزی خراسان رضوی نسبت به مولفه های آموزشی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1395؛-(37):110-118. Available from: https://sid.ir/paper/200405/fa

    IEEE: کپی

    حسین روحانی، و محمدحسن فرخزاده، “تحلیل عامل های موثر برنگرش دانش آموختگان مرکز آموزش جهاد کشاورزی خراسان رضوی نسبت به مولفه های آموزشی،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 37، pp. 110–118، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/200405/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا