مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,885
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,561
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر فناوری آموزشی و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان کشاورزی دانشگاه پیام نور لرستان

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 15

چکیده

 روش های آموزش مبتنی بر فن آوری آموزشی و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی, از روش های فعال آموزشی هستند که در پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی تاثیر دارند. این تحقیق با هدف بررسی تاثیر این آموزش ها انجام شد که به روش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون و گروه آزمودنی و گواه انجام شد. جامعه ی آماری 110 تن دانشجویان رشته کشاورزی گرایش اقتصاد کشاورزی دانشگاه های پیام نور لرستان بود که در نیم سال اول سال تحصیلی 94- 1393 درس روش های تحقیق در اقتصاد کشاورزی را داشتند. شمار نمونه با استفاده از فرمول کوکران 60 تن تعیین شد و با روش نمونه گیری تصادفی ساده برای تحقیق انتخاب شدند و به طور تصادفی در سه گروه (دو گروه آزمودنی و یک گروه گواه) گمارش شدند که در هر کدام از گروه های آزمودنی و گواه 20 دانشجو گنجانده شد. همه ی گروهها آزمون مدرس ساخته ی پیشرفت تحصیلی و پرسشنامه ی خودکارآمدی شرر و همکاران (1982) را به عنوان پیش آزمون, پس آزمون و پی-گیری تکمیل کردند. گروه های آزمودنی به طور جداگانه 10 نشست 80 دقیقه ای با فنآوری آموزشی و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی, درس روشهای تحقیق در اقتصاد کشاورزی را آموزش دیدند, درس روشهای تحقیق در کشاورزی به صورت تصادفی از بین درسهای همگانی نظری که به صورت نیمه حضوری در دانشگاه پیام نور برگزار می شود برای مطالعه انتخاب شد. داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 19 پردازش شدند. یافته ها نشان دادند که بین میانگین رتبه ی نمره های پس آزمون و پی گیری گروه های آزمودنی و گواه در هر دو متغیر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی تفاوت معناداری وجود داشت. هر دو روش آموزشی توانستند افزون بر ارتقای پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان, توانایی دانشجویان را در انجام پژوهش به صورت عملی بیشتر کرده و کلاس های این درس را از حالت سنتی معمول خارج کرده و یادگیری نظری درس روش تحقیق, دانشجویان را با مرحله های عملی آشنا کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفری، نوش آفرین، قاسمی پور، مریم، و طاهری، زهرا. (1396). تاثیر فناوری آموزشی و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان کشاورزی دانشگاه پیام نور لرستان. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(41)، 3-15. SID. https://sid.ir/paper/200449/fa

    Vancouver: کپی

    صفری نوش آفرین، قاسمی پور مریم، طاهری زهرا. تاثیر فناوری آموزشی و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان کشاورزی دانشگاه پیام نور لرستان. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1396؛-(41):3-15. Available from: https://sid.ir/paper/200449/fa

    IEEE: کپی

    نوش آفرین صفری، مریم قاسمی پور، و زهرا طاهری، “تاثیر فناوری آموزشی و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان کشاورزی دانشگاه پیام نور لرستان،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 41، pp. 3–15، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/200449/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button