مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

430
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

181
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چارچوب کاربست آموزش کارآفرینی کشاورزی در روستاهای استان ایلام

صفحات

 صفحه شروع 112 | صفحه پایان 127

چکیده

 این پژوهش با هدف تدوین چارچوبی برای کاربست آموزش کارآفرینی کشاورزی در منطقه های روستایی استان ایلام انجام شد. دیدمان پژوهش به گونه آمیخته کمی و کیفی انجام گرفته است. در مرحله اول بر مبنای دیدگاه 9 نفر مشارکت کننده گروه کانونی از اعضای هیات علمی دانشگاه ایلام, چارچوب مؤلفه های آموزش کارآفرینی شناسایی شد. در مرحله دوم با مشارکت 15 نفر از کارشناسان و متخصصان صاحب نظر و آگاه در حوزه آموزش و کارآفرینی کشاورزی و با بهره گیری از روش دلفی, مؤلفه ها و زیر مؤلفه های نظام آموزش کارآفرینی در سه دور شناسایی و تدوین شد. در مرحله سوم, با به کارگیری روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP1) مؤلفه ها و زیر مؤلفه های نظام آموزش کارآفرینی رتبه بندی شد. در این مرحله نمونه آماری پژوهش, 8 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ایلام و 7 نفر از کارشناسان سازمان های اجرایی بوده اند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. نتایج محاسبه کلی مقایسه های زوجی در خصوص 11 مؤلفه نشان داد که بیش ترین اهمیت مربوط به مؤلفه محتوای آموزش کارآفرینی و کمترین اهمیت نیز مربوط به مؤلفه محیط زیرساختی بود. هم چنین مشخص شد که زیرمولفه های اصول تشخیص فرصت های کارآفرینی روستایی, آموزش چگونگی انتخاب بازار متناسب با محصولات تولیدی در روستا, تدریس دوره ها توسط مربیانی که خود تجربه کار کارآفرینانه و یا دست کم پیشینه کار کردن با کارآفرینان را داشته باشند, بیش ترین رتبه را به خود اختصاص داده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عالیپور، روناک، شیری، اردشیر، و مرادنژادی، همایون. (1398). چارچوب کاربست آموزش کارآفرینی کشاورزی در روستاهای استان ایلام. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(49 )، 112-127. SID. https://sid.ir/paper/200474/fa

    Vancouver: کپی

    عالیپور روناک، شیری اردشیر، مرادنژادی همایون. چارچوب کاربست آموزش کارآفرینی کشاورزی در روستاهای استان ایلام. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1398؛-(49 ):112-127. Available from: https://sid.ir/paper/200474/fa

    IEEE: کپی

    روناک عالیپور، اردشیر شیری، و همایون مرادنژادی، “چارچوب کاربست آموزش کارآفرینی کشاورزی در روستاهای استان ایلام،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 49 ، pp. 112–127، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/200474/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button