مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

475
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

596
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رتبه بندی وضعیت موجود مؤلفه های مدل شایسته سالاری مدیران آموزشی، مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 111

چکیده

 این پژوهش با هدف رتبه بندی مؤلفه های وضعیت موجود شایسته سالاری مدیران مرکزهای آموزشی وزارت جهاد کشاورزی اجرا شد. پژوهش از نوع کمی, کاربردی, میدانی و غیرتجربی بود. ابزار پژوهش پرسشنامه 69 گویه ای 11 مؤلفه ای استاندارد با آلفای کرونباخ 808/0, پایایی 846/0 که روایی آن با تائید 19 نفر ازخبرگان در مرحله اول کیفی منتج از پژوهش اصلی بود که با روش نمونه گیری در دسترس, در اختیار 35 نفر از خبرگان مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی قرار گرفت که با استفاده از نرم افزار PLS, نسبت به رتبه بندی مؤلفه ها در وضعیت موجود اقدام شد. رتبه ها عبارت بودند از: مدیریت بحران رتبه 4, توانمندسازی رتبه 9, رهبری و کارتیمی رتبه 6, علم و دانش مدیریتی رتبه 7, تفکر کارآفرینی و توسعه ای رتبه 11, اخلاق رتبه 1, تفکر انتقادی و خلاق رتبه 10, سیاست مداری رتبه 5, تفکر موج چهارمی رتبه 8, تفکر ساختارمند (سیستمی) رتبه 2, تفکر سازمان یادگیرنده رتبه 3. در انتها رتبه مؤلفه های سیاست مداری و تفکر موج چهارم در وضعیت موجود با رتبه این مفهوم ها در مدل شایسته سالاری مقایسه شدند, که مشخص شد دارای وضعیت مناسبی نبودند. بنابراین می بایست برنامه های توانمندسازی و تعالی سازمانی را تنظیم کرد, در آن صورت با رتبه بندی مؤلفه ها نیز به ارتقاء مؤلفه های مؤثرتر و دانش محور, البته با توجه به اولویت های آمایشی, به تربیت مدیران آینده دستگاه های ذی ربط همت گمارد. با توجه به رتبه بندی و نیازهای پیامدهای اجتماعی, نیازسنجی برحسب اولویت های اجتماعی, تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی, تدوین محتوا و آموزش های فراخور مناطق کشور, توانمندسازی, بالندگی و البته توجه به مفهوم های هم چون شایسته سالاری, تفکر موج چهارمی و رفتار سیاست مدارنه می توانیم مدیران آینده نگرتر و دانش ورزتری داشته باشیم. اتخاذ چنین سیاست هایی مستلزم آن است که ضمن برخورداری از شیوه ها و الگوی مناسب خط مشی گذاری در سطح های عالی تصمیم گیری, هم به استانداردهای علمی و هم اوضاع سیاسی, اجتماعی, اقتصادی و فرهنگی جامعه توجه شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرزادی، محمدرضا، ضیایی، محمدصادق، رزقی شیرسوار، هادی، و جلیلی، سودابه. (1398). رتبه بندی وضعیت موجود مؤلفه های مدل شایسته سالاری مدیران آموزشی, مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(49 )، 91-111. SID. https://sid.ir/paper/200475/fa

    Vancouver: کپی

    شیرزادی محمدرضا، ضیایی محمدصادق، رزقی شیرسوار هادی، جلیلی سودابه. رتبه بندی وضعیت موجود مؤلفه های مدل شایسته سالاری مدیران آموزشی, مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1398؛-(49 ):91-111. Available from: https://sid.ir/paper/200475/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا شیرزادی، محمدصادق ضیایی، هادی رزقی شیرسوار، و سودابه جلیلی، “رتبه بندی وضعیت موجود مؤلفه های مدل شایسته سالاری مدیران آموزشی, مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 49 ، pp. 91–111، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/200475/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button