مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

826
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

632
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی رسانه های دیداری، شنیداری و نشریه های ترویجی در انتقال دانش و اطلاعات به کشاورزان در استان کرمان

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 58

چکیده

 نهادهای ترویج از راه های گوناگون از جمله رسانه های ارتباط جمعی, فناوری های جدید را در بین کشاورزان منتشر می کنند. در این پژوهش, اثربخشی رسانه های رادیو, تلویزیون, اینترنت و نشریه های ترویجی در انتشار اطلاعات کشاورزی بین کشاورزان بررسی شد. این تحقیق از نوع علی-ارتباطی و به لحاظ هدف کاربردی می باشد که با استفاده از روش میدانی اجرا شد. جامعه ی آماری تحقیق, 1433 نفر از کشاورزان شهرستان کرمان در سال زراعی 96-1395 بود که 109 نفر از آنان, با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با انتساب متناسب برگزیده شدند. ابزار سنجش, پرسش نامه ای بود که روایی آن توسط گروه متخصصان تأیید شد. پایایی آن نیز با استفاده از آزمون تتای ترتیبی 85/0 به دست آمد. بنا بر یافته ها, از نظر میزان استفاده؛ تلویزیون, رادیو, نشریه های ترویجی و اینترنت به ترتیب رتبه ی اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند. با وجود این که نشریه های ترویجی از نظر میزان استفاده در جایگاه سوم قرار گرفتند؛ اما, از سوی کشاورزان به عنوان اثربخش ترین رسانه شناخته شدند. رابطه ی بین سن, تحصیلات, پیشینه ی کار و اثربخشی رسانه ها از نظر آماری معنی دار نبود. رابطه ی بین سطح تحصیلات و استفاده از نشریه های ترویجی, رابطه ی بین پیشینه ی کار و استفاده از رادیو و رابطه ی بین سن و استفاده از رادیو مثبت و در سطح پنج درصد خطا و رابطه ی بین تحصیلات و استفاده از اینترنت مثبت و در سطح یک درصد خطا معنی دار بود. در پایان به منظور ارتقای اثربخشی این رسانه ها, توصیه های کاربردی ارائه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ساعی، مهدیه. (1398). اثربخشی رسانه های دیداری, شنیداری و نشریه های ترویجی در انتقال دانش و اطلاعات به کشاورزان در استان کرمان. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(49 )، 46-58. SID. https://sid.ir/paper/200477/fa

    Vancouver: کپی

    ساعی مهدیه. اثربخشی رسانه های دیداری, شنیداری و نشریه های ترویجی در انتقال دانش و اطلاعات به کشاورزان در استان کرمان. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1398؛-(49 ):46-58. Available from: https://sid.ir/paper/200477/fa

    IEEE: کپی

    مهدیه ساعی، “اثربخشی رسانه های دیداری, شنیداری و نشریه های ترویجی در انتقال دانش و اطلاعات به کشاورزان در استان کرمان،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 49 ، pp. 46–58، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/200477/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button